Hogy harcoljunk a hátfájdalom ellen?

A hátfajdalomtól az emberek 85%-a szenved élete során, stresszes, túlterhelt életmód, nem megfelelő táplálkozás és még sorolhatnám az okokat. De van egy másfajta ok is, ami az egyik legnagyobb ok közé tartozik, az a kifogás a tenni nem akarás. Félreértés ne essék, vannak olyan kivételek , amikor a páciens nem tud tenni a javulása érdekében, de tapasztalataim azt mutatják, hogy az esetek nagyobb részében a lustaság, “egy alkalom kimarad nem a világ vége”, és hasonló “megoldások”  jelentenek kifogásokat a fájdalom elleni csatában.Sajnos ettől nem fog hátfájásunk megszűnni, sőt akár fokozódhatnak is fájdalmaink. Jelen bejegyzésemmel, szeretnék “fegyvert” adni Olvasóim kezébe, mellyel hatásosan megnyerhetik a hátfájás elleni háborút, és gondtalanul élhetnek a mindennapokban, a kifogások elkerülésével.

Hogyan kerülhetjük el a hátfájdalmat?

Fontos, hogy megtanuljuk a helyes testtartást. Már egészen fiatal korban iskolában tanóra keretei között kellene tanulnunk, hogy hosszú távon , mely testtartás a legmegfelelőbb a panaszok, fájdalmak elkerüléséhez.

Amennyiben nem tanultunk,  az alábbi ábra segítségével, könnyen láthatunk mintát:

helyes-testartás-norbi-masszőr

 

És , hogy valósíthatjuk meg a helyes testtartást még felnőtt korban is?

1.Lábainkat térdben 1-1 cm-re rogyasszuk be.

2.Farizmainkat feszítsük meg, majd a medencét kissé toljuk felfelé előre.

3. Húzzuk be és kissé feszítsük be a hasunk, majd emeljük fel mellkasunkat,  és a bordákat ” tárjuk ki”.

4.Vállainkat engedjük le és a lapockától indulva kissé húzzuk hátra.

5.A fejünket emeljük fel, és nyakból engedjük enyhén hátra.

Fontos még a rendszeres sportolás, melyről az iskolás évek után könnyen elfelejtkezünk, és így hátizmaink nem erősödnek megfelelően, ezzel nagy tehernek tesszük ki hátunkat, melyek akár komoly panaszokat is okozhatnak.

Figyeljünk oda a sportra  heti 3-4 óra időt szánjunk magunkra, mert másoknak is csak úgy tudunk megfelelőt nyújtani, ha először magunknak nyújtjuk azt.(Semmi egoizmus nélkül) Járjunk testlazító órákra, csoportos foglalkozásokra, vagy végezzünk súlyzós edzéseket, amennyiben nem vagyunk jártasak egy témában kérjük szakember véleményét, tanácsát.

norbi masszőr masszázs otthon

Ne feledjük, egyenes háttal , rendszeres sporttal, lazító masszázzsal  könnyebben áramlik a testben a vér, és az energia , könnyebbé válik a légzés és az emésztés , nem görcsölnek be a váztartó izmaink, tehermentesül a térd, csípő, lábak és a gerincnek sem kell többet “feleslegesen” dolgoznia.

Bármilyen kérdése van,vagy tanácsra lenne szüksége vegye fel a kapcsolatot velem, vagy foglaljon időpontot saját otthona kényelmében, Online.

Jó egészséget!

Comments are closed.