9 hatásos tipp gerincbántalmak ellen

A gerincfájdalom a leggyakoribb testi baj a világon. Egy jó masszőr azonban tud
ezeken a fájdalmakon segíteni, de elengedhetetlen, hogy a páciens a kezeléssorozatot követően változtasson az életmódján, ezzel nagyobb sikere lesz a gyógyulásnak.
Már a rendszeres mozgás és egészséges táplálkozás is sokat segíthet. Krónikus fájdalom mögött akár az elhízás is állhat, a gerincoszlopra nehezedő teher súlyosbíthatja a panaszt. Összegyűjtöttem 9 hasznos tanácsot, amelyekkel tehetünk gerincünk épségének megőrzésében, illetve a már kialakult panaszok enyhítésében.

norbi-masszőr-masszázs-gerinc

1. Erősítsük csontjainkat
D-vitaminban, magnéziumban, kalciumban gazdag étrend segít a csontok erősítésében. Ahhoz, hogy ezek
hasznosuljanak a szervezetben más vitaminokat is érdemes bevinni.
Kalciumot megtalálhatjuk például: a szójában, rozskenyérben, petrezselyemben, különféle olajos magvakban.
D-vitamin bevitele fontos, mivel ezzel együttesen tud a kalcium felszívódni és beépülni a csontokba.
D-vitamin források: napfény, vaj, sajt, tojás.
Magnézium források: zabkorpa, gyümölcsök, magvak, búzacsíra, salátafélék.

2. Húst és tejet csak ritkán
Kevesebb állati eredetű élelmiszert szabad fogyasztani, mivel a fehérjék a legnehezebben emészthető
tápanyagok. Betegség esetén viszont arra kell törekedni, hogy könnyen emészthető ételeket fogyasszunk, ezáltal a szervezet energiái nem az emésztésre fogja fordítani a hangsúlyt hanem a gyógyulásra.

3. Banán a nyugalomért
Ez a trópusi gyümölcs nagyon jó B6-vitamin és triptofánforrás. A B6-vitamin segíti az idegsejtek közötti egészséges információáramlást. A triptofán pedig serkenti a szerotonintermelést, amely szintén a nyugalmunkért felelős vegyület.

4. Szója, mint fájdalomenyhítő
Nemcsak a kalciumforrása miatt érdemes fogyasztani, hanem a nagy mennyiségű izoflavonoid miatt is, amely egy remek antioxidáns. Hatásának köszönhetően lassítja a csontlebomlás folyamatát, így akár növekedhet is a csontsűrűség is.

5. Hal és máj
A halak és a máj nem csupán gazdag D-vitamin forrás, de kiváló niacinforrás is, amely az izmok megerősödéséért felelős vegyület.
Heti kétszer fogyasszunk tengeri halat, ezzel is fedezhetjük mindkettőből a szükségletünket. Sok jótékony zsírsavat is tartalmaznak ezek a fajta halak, amelyek gyulladásgátló hatásúak, enyhíthetik ezzel a hátfájásokat és ízületi bántalmakat.

norbi-masszőr-gerinc

6. Gyulladásgátló ananász
Az ananászban lévő gyulladáscsökkentő enzimekkel segíthetünk a hátfájásunk enyhítésén. Ez a déli gyümölcs mindemellett sok mangánt, illetve C-vitamint tartalmaz – előbbi a csontépítéshez, utóbbi az ízületeknek hasznos kollagéntermelésben játszik fontos szerepet.

7. Koffein-stop
Mindenképpen abba kell hagyni, vagy legalább is mérsékelni kell a fogyasztását (kávé, tea, kóla, energiaital).
A koffein összehúzza a hajszálereket, ezáltal csökken a véráramlás és kevesebb tápanyag jut el például a hátizmokhoz. Vízhajtó hatása révén fokozza a kalcium és a vitaminok kiürülését a szervezetünkből. Végül, de nem utolsósorban szokjunk le a dohányzásról is.

8. Só és cukor túlzott használata
Kerüljük a túlzott só és cukor használatát, mert ezek is fokozhatják a hátfájásos panaszokat. Igyekezzünk kevesebbet fogyasztani az alábbi élelmiszerekből: konzervek, szószok, öntetek, krémsajtok, szénsava üdítők – ez utóbbi magas foszforsav tartalma miatt kerülendő.

9. Fogyasszunk sok folyadékot
Bármilyen intenzív tevékenység után növekszik a szervezet vízigénye. Ha a sejtektől megtagadjuk a szükséges mennyiségű folyadékot, akkor erre a szervek fájdalmas módon fognak reagálni, például görcsbe rándul a hátizom. Ezek elkerülésére fogyasszunk minél több vizet. Ajánlott mennyiség napi 1,5-3 liter.

A fent említett pontok betartásával és a masszázs igénybevételével nagy eséllyel gyógyíthatóak a különféle háti- és derékfájdalmak.norbi-masszőr-gerincfájdalmak

Comments are closed.