Vállfájdalmak enyhítése otthon

Vállfájdalmakkal az emberek nagy része találkozik élete során, viszont tapasztalatból mondom, hogy amíg nem fáj, addig nem hajlamosak vele foglalkozni, pedig súlyos következményekkel járhat.

A váll mozgáskorlátozottságát,  fájdalmát,  érékenységét a sérüléseken kívül rengeteg betegség okozhatja.
(seronegatív arthritis, artrózis, váll-bursitis,  algodystrophia,  discopathia cervicalis és köszvény) 

Kezdetben fájdalmas időszakban(pár naptól akár hetekig tarthat) még jól mozgatható a váll ízület, majd hónapokig tart a merevség időszaka, bár ilyenkor pácienseim enyhébb fájdalmakról számolnak be. 
Az oldódás időszaka akár egy évet is igénybe lehet, de ez mind a kiegészítő terápiák, az önkorrekciós és nyújtó gyakorlatok sokban hozzájárulhatnak életminőségünk javulásához.

Kezdeti szakaszban mindenképp fontos orvoshoz elmennünk, hogy pontos diagnózis alapján a legoptimálisabb kezelést lehessen felállítani. Első szakaszban fájdalomcsillapítók, gyulladáscsökkentő hatású krémek kerülnek “bevetésre”. – Ezen célra még a természet patikájából származó gyulladáscsökkentő árnika gyógynövény tud segíteni.

Amint az akut időszak véget ért,  kezdődhet a fizioterápia illetve a gyógytorna. Fő a fokozatosság elvét betartanunk, először mindenképp kis mozgástartományú gyakorlatokat kell végeznünk. A kezelések 50-50%-ban múlnak a terapeután és a páciensen egyaránt. Fontos, hogy mindennap szorgalmasan végezzük a gyakorlatokat, akkor is ha nem fáj, mert ezzel hosszútávon segíthetjük visszanyerni vállunk természetes mozgását.

Mit javaslok vállfájdalomra , mint terapeuta?

-Mindenképp az akut fázis lezajlása után a kar és vállizmok állapotfelmérő masszázsát, mely meghatározza a további kezelések időtartamát, módját, vivőanyag típusát.
-Rendszeres otthoni tornát, mely “szükségesen”  átmozgatja,  nyújtja a problémás területet. (Váll-nyak gyógytornája, nyújtása a lehető legtöbbször )
-Fokozott folyadékfogyasztás, illetve vitamin bevitel(+ízület védő) .
– Igény esetén TENS készüléket napi átmozgatás céljából.
-Háti szakasz köpölyözése feszesség oldása is jó megoldás lehet.
-Talp külső oldalának ideg-inger terápiával való stimulációja
Dorn ízületi korrekciót illetve teljes
Dorn terápiát, a test teljes struktúrájának megőrzése érdekében.
Breuss  porckorong regeneráló masszázst a háton
Önkorrekciós gyakorlatok betanítását,helyes kivitelezésének ellenőrzését.

Bármilyen kérdéssel, kezeléssel és vállfájdalommal kapcsolatban állok rendelkezésükre a norbert@kiseri.hu e-mail címen.

Amennyiben hasznosnak találta cikkemet kérem ossza meg másokkal is, hogy minél több ember élhessen egészséges és vállfájdalom mentes életét!

Jó egészséget!

image

Comments are closed.