Tippek, trükkök talpunk masszázsához

Talpunkon rendkívül sok idegvégződés található, melyet vivőanyag nélkül egyszerűen saját magunk is gyengéden ingerelhetünk, mellyel ártani nem ártunk, sőt inkább talpunk idegvégződéseinek rendszeres kezelésével hozzájárulhatunk jó közérzetünk és egészségünk hosszútávú megőrzéséhez. Természetesen probléma esetén érdemes szakemberhez fordulnunk, de jelen bejegyzésem nem erről szól, sokkal inkább laikusoknak,  illetve a masszázzsal ismerkedőknek szeretnék tippeket adni. Ha közben olvasás közben, bármilyen kérdés merülne fel nyugodtan írjon e-mailt, a norbert@kiseri.hu -ra.

Szóval vágjunk bele a talpmasszázs rejtelmeibe:

Míg nem értünk a másikhoz, aki lehet párunk esetleg családtagunk barátaink, fontos lenne letisztázni a vivőanyagot, mivel nem reflexzóna masszázst végzünk, erre mindenképp szükségünk lesz.  A célra otthon található olaj, vagy esetleg testápoló tökéletes lesz. Ha nagyon jót akarunk, akkor vadgesztenye kivonatot tartalmazó krémet használhatunk, mely segít levenni a láb fáradtságát, mindemellett jól lehet vele dolgozni, és könnyen is szívódik be a bőrfelületen keresztül.

Nos, előttünk van a  két láb, akit masszírozunk kényelmesen hátradől, persze gondoskodjunk saját kényelmünkről is, mert hosszútávon csak úgy tud az ember mások számára is megfelelőt adni, hogyha magáról sem feledkezik meg. Kiegészítőként füstölők, halk zene, és teamécsesek is hasznunkra lehetnek.

Az első érintések

Vigyük fel a vivőanyagot kezünkre egyenletesen, dörzsöljük össze tenyerünket, optimálisabb ha kicsit melegítjük míg mielőtt hozzáérünk masszázspartnerünk talpához.  Majd vékony rétegben nagy felülettel pl. tenyérgyökünkkel kenjük végig a talpat, ha kisebb felülete, pl. hüvelyk/ mutató ujjunkat használjuk abban az esetben előfordulhat, hogy partnerünk talpa  csiklandós lesz, épp ezért kezdetben kerülendő.

A három tájékozódási pont:

Az első a sarokcsont, szinte már már egyértelmű ránézésre, míg a másik két tájékozódási pont a nagylábujjunk alatti illetve a kislábujjunk alatti rész.

Kezdjük a masszázst: 

Megfelelő mennyiségű vivőanyag felvitele után, simítsuk végig a talpat, majd  hüvelykujjunkkal gyengéden körkörös mozdulatokkal dörzsöljük át a talpat a sarokcsonttól kiindulóan a lábujjaink irányában, egy egy kézzel, szakaszosan, nem nagy erővel, minden egyes szakaszon legalább ötször menjünk át.(Ez szakaszokra lebontva összesen 25 darab fogás)

Majd ismét térjünk vissza tenyérgyökkel, de ezután időzzünk el  a fent említett három tájékozódási pont körül, apró nyomó mozdulatokkal kényeztessük ezeket a pontokat és környékét.- Ez azért fontos, mert talpunk statikailag ezen a három ponton támaszkodik, és ez a rész szokott jobb esetben elfáradni.(Más a feladatunk pl. lúdtalp esetén is) Az alap simító, dörzsölő fogások után szorítsuk ökölbe kezünket, majd a sarokcsont irányából lassacskán toljuk végig behajlított ujjaink ízületeit masszázspartnerünk talpán.(Ne túl erősen.) Majd ezek után két hüvelykujjunkkal próbáljunk meg V-alakot leírni talpunkon, esetleg az előbb említett körkörös fogásokkal is kiegészíthetjük, süt akár az elején elkezdett “szakaszos” megoldást is végigvihetjük két-két hüvelykujjunkkal.  Lazításképp a körkörös mozdulatokat, kicserélhetjük oldalirányú mozdulatokra is, ebben az esetben az a trükk, hogy alulról a talp közepétől kezdve, felfelé, mintha “széthúznánk  a talpat” szerű mozdulatokat végzünk. A nyújtás a lábujjak együttes előre- és hátra feszítése teszi teljessé. Tartsuk be a 15-30 másodpercet, illetve ha fáj ne végezzük.  Végezetül markoljuk meg a lábat két oldalt, és a hüvelyk és kisujj alatti résznél óvatosan húzzuk oldalirányba. Röviden ennyi lenne egy 15 perces svéd masszázs alapú talpmasszázs kivitelezése, mellyel akár párunkat, családunkat kényeztethetjük a nap végén.

Természetesen a leírt masszázs pihentető, relaxációs célokat szolgál, problémák esetén továbbra is javaslom a gyógymasszázs, illetve szakember igénybevételét. 

norbi-masszőr-talp

Amennyiben hasznosnak találta bejegyzésem, kérem ossza meg másokkal is.

Jó egészséget!

Comments are closed.