Tavaszi feltöltődés fontossága

Tavasz közeledtével ébredeznünk kellene pont úgy , mint a természetnek, de előfordul, hogy a tavaszi “kikelet” helyett, sokan bágyadtak, aluszékonyak, sőt sokan fejfájásról, szédülésről panaszkodnak.

Mára, már a tudomány is elismeri, “tavaszi fáradtság” létezik. De mi lenne mindennek az oka? Miért érezzük magunkat rosszul, amikor már a tavaszi napsütés csodálatos érzését megtapasztaltuk?

A valódi okok, a tavasszal kialakult vitaminhiányban, napsütéses órák hiányában, nem megfelelő táplálkozásban és az időjárás változásában keresendőek.  Mit tehetünk?

tavaszi-fáradtság-norbi-masszőr

Nem, lehet elégszer hangsúlyozni az étkezés fontosságát, válasszunk könnyű vitaminban gazdag  ételeket , naponta többször kisebb adagokban vigyük be őket. Igyunk a megszokottnál több folyadékot, 3-4 liter/nap és figyeljünk oda a vitaminbevitelre is. Véleményem szerint ilyenkor is fontosabb a magasabb dózisú vitamin. ( Egyes pácienseim a folyamatos nagymennyiségű vitaminbevitelnek köszönhetően sokkal könnyebben mozognak, izomfájdalmaik kevesebbszer alakulnak ki.)Kerülje vagy legalábbis mérsékelje a koffein és alkoholfogyasztást. Figyeljünk oda a megfelelő mennyiségű pihenésre is, napi 8 óra alvás minimum javasolt. Illetve keressünk a szabadban végezhető sportokat, szabadidő eltöltési módokat. Kerékpáozzunk, szaunázzunk, jógázzunk, masszíroztassunk. A tanácsaim megfogadásával, könnyedén elkerülheti a tavaszi fáradtságot, és könnyebben élheti mindennapjait!

Jó egészséget!

Comments are closed.