Mobilozzunk okosan

Van egy eszköz, melyet 20-30 évvel ezelőtt még egyáltalán nem használtunk, viszont napjainkban napi több órát tartjuk kezünkben, és ennek köszönhetően testünkre is hatással van. – A mindenki által használt mobiltelefonról beszélek, mert mind a régebbi típusú nyomógombos készülékek, mind az okos változata veszélyforrást jelenthetnek egészségünkre, nem meg felelő, vagy túlzásba vitt használat mellett.

norbi-masszőr-samsung

Mi történik amikor egyszerűen csak telefonozunk?

Általában a fejünk ölünk fele mutat, és hosszútávon egy pontra fókuszál, ami nem csak szemeinket, de a nyak izmait (pl. fejbiccentő izom) vagy a trapéz, alatta a rombusz izmokra is hatással van, egyoldalú terhelés alakulhat ki. 
Mindemellett az alkar izomzatát is igénybe veszi az állandó tartás, sőt írásnál hüvelykujjunk nyeregízülete is nagy stressz hatásnak van kitéve. Rövidtávon elmacskásodás szerű zsibbadás, izomfáradtság jöhet lette, míg hosszútávon izommerevség, esetleg alagút szindróma alakulhat ki, sőt nagyon drasztikus esetben akár csak műtéttel lehet felszabadítani az ideget nyomó tényezőket.

Mit tudunk tenni a mobil telefon okozta káros hatások csökkentésére?

– Találjuk meg az arany közép utat, vannak olyan dolgok amelyeket muszáj mobilon végezni, viszont ne tőle függjünk, tudjuk mikor kell a telefont letenni a kezünkből.

– Végezzünk átmozgató csukló, alkar (feszítő-hajlító) gyakorlatokat

– Ízületi gyulladás esetén testhőmérsékletű vizes ruha, vagy hűtős hatású sportkrém, rozmaring krém javasolt.

– Nyújtsuk rendszeresen alkar, felkar, vall, nyak izomzatunkat, érdemes 15-30masodperc közti időszak, hisz ebben a helyzetben tud elnyúlni maximálisan az izomzat.

– Masszíroztassunk amikor csak lehet, emellett a köpöly, a bambuszrúd, sőt az SMR henger is mind segítségünkre lehet.

Mit csinál a masszőr a mobilozó kezekkel?

Testtől távolabbi (distalis) irányból testhez közelebbi irányba kezdi a kezelést az ujjak végéből kiindulva simító dörzsölő fogásokkal támogatja a mobiltelefon által igénybe vett izomzat megfelelő lazulását, mindezt kiegészíti manuális nyújtó technikákkal. Erős izommerevség eseten Tens készüléket, bambuszrudat, vagy köpölyt alkalmazva lazítja az alkar, majd felkar izmait. Kimozgatással, illetve korrekciós technikákkal támogatja az ízület helyes működését, majd a nyak es vállöv részletes masszázsával nyújt megoldást a görnyedő testtartás okozta izomfeszességgel szemben. Végezetül önkorrekciós gyakorlatokat, praktikákat javasol a mobiltelefon okozta mozgásszervi problémák enyhítésére, panaszmentesség megtartására.

norbi-masszőr-iphone

Kérdése van? Esetleg hozzászólna írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu-ra

Ha elnyerte tetszését a poszt, kérem ossza meg mobilozó ismerőseivel is, hasznos lehet.

Jó egészséget!

Comments are closed.