Milyen stressz érhet bennünket?

Felgyorsult világunkban rengeteg változás ér bennünket, míg 20-30 évvel ezelőtt kiszámíthatóbban, biztonságosabban élhettünk, manapság ez nem lehetséges. A stresszre kismértékben szükségünk van, viszont hosszan tartó, elhúzódó stresszhatás esetén szervezetünk látja kárát.

Hogy küzdeni tudjunk a stressz ellen, először is ismernünk kell a típusait.
Sokan csak a pszichikai stresszt tekintik veszélyesnek, viszont érdemes kiemelni a fizikai és kémiai stresszt is.

A pszichikai stressz : Munkahelyünkön, utazás közben váratlan hatások, szituációk érnek minket, melyek kilátással vannak lelkünkre, egyre csak gyűlnek és nem születik megoldás, idegeskedünk, olykor olykor étvágyunk is csökken, izmaink feszültek lehetnek esetleg álmatlanok lehetünk.
Mit tehetünk  ellene?
Változtassunk a szituáción vagy lépjünk ki (akárcsak pár percre is)  Kapcsolódjunk ki, próbáljunk rövidtávú célokat felállítani pl. Ma este elolvasok egy könyvet és ez a dolog motiváljon bennünket, ne pedig a problémán gondolkozzunk.  “Ordít a főnök az irodában?” – Gondoljunk arra, hogy a feladatot megkell oldani, viszont az ordítást pozitívan, mint motiváló erőt fogjuk fel. Ne hátráltasson minket a gondolkodás, csakis a saját célunk érdekeljen . Pszichikai pihenésként egy relaxáló masszázs csodát tehet.

Fizikai stressz :
Sok ember fizikai munkát végez, nap, mint nap éri stressz a szervezetét, elfárad, majd újra terhelés alá veti testét. Előbb utóbb ennek nem lesz jó vége, a fizikai stressznél fókuszálljunk a megelőzésére. Fontos, hogy sok folyadékot napi 2-3liter vizet minimum elfogyasszunk, illetve szedjünk vitaminokat, nagyobb mennyiségben. Személy szerint a Scitec Multi Pro-t ajánlom, szerintem ez egy olyan komplex vitamin pack, amit minden fizikai munkában dolgozónak kötelező lenne fogyasztani. Illetve az étkezésre fokozottan figyeljünk oda. De erről a kémiai stressznél írok. Fizikai stressz esetén érdemes egy erősebb sportmasszázst kipróbálni, jót tehet fáradt izmainknak az átdolgozás.

Kémiai streesz:
Az vagy amit megeszel-tartja a mondás.
Világunkban erre sajnos kevés időt fordítunk, ízek szerint étkezünk, a minőségre nem odafigyelve. Nem tartom kizártnak, hogy ami tápláló nem lehet finom viszont úgy gondolom oda kell figyelni, az ételek minőségére. Kerüljük a feldolgozott élelmiszereket, cukrokat, mert fogyasztásuk mellőzésével megelőzhetőek a betegségek. Ez nem azt jelenti, hogy vonjunk meg mindent magunktól és elkezdjünk böjtölni, mert az a legrosszabb amit tehetünk, hanem maradjunk meg az arany közép úton. Néha egy pizza, gyros belefér viszont ne ez legyen az étkezésünk  alapja. Egy frissítő masszázs segíthet a salakanyagok ürítésében.

Ne feledjük, szervezetünk egy olyan rendszer ami visszaemlékszik a dolgokra, ha jót teszünk vele hosszútávon, csakis egészségre számíthatunk.

Comments are closed.