Lábgörcsök megszüntetése és megelőzése

Az izomgörcsöket okozhatja anyagcserezavar (cukorbetegség), kiszáradás, keringési rendellenesség, egyes gyógyszerek mellékhatásai illetve testtartási problémák.
Kiváltó ok azonban lehet a magnéziumhiány is. Kálciumionok hatására az izmok összehúzódnak, magnézium hatására pedig elernyednek – ezért ennek az anyagnak fontos szerepe van az izomgörcsök kialakulásában. Ennek tünete húzó, szúró fájdalom és az érintett izom megkeményedése, többnyire pár percig tart de egyes esetekben akár órákon át is tarthat.
Alkalmazhatunk öngyógyítást is akut esetekben nyújtással és masszázzsal. Hatékony módszer ha az érintett izmot 10-20 másodpercig nyújtjuk majd ezt követően enyhén átmasszírozzuk. A rendszeres masszázs sokat segíthet a görcsök megelőzésében és megszüntetésében.
 norbimasszor-lábgörcs
Fordítsunk figyelmet a megelőzésre is:
1. Testmozgással serkentsük a vérkeringést, de előtte mindenképp melegítsünk be és nyújtsuk az izmainkat.
2. Fogyasszunk sok folyadékot, lehetőleg ásványvizet.
3. Csökkentsük a stresszt.
4. Kálcium és magnézium pótlása.
5. Fogyasszunk minél kevesebb alkoholt.
6. Az érintett izomcsoport rendszeres masszázsa.
Hosszabb ideje tartó, rendszeresen visszatérő izomgörcsök esetén alapos kivizsgálásra kell sort keríteni.

Comments are closed.