Hogyan kíméljük ízületeinket?

Csontjainkat ízületek kötik össze, ezek az ízületek meghatározzák mozgásunkat, ezért rendkívül fontos a megfelelő karbantartás számukra. Szeretnék néhány tippet adni kedves olvasóimnak, hogy mivel óvhatják meg hosszú ideig ízületeiket a különböző terhelésektől.

Legelőször is nagyon fontos, hogy mindig rétegesen öltözzünk , illetve még egy másik szempont a nedvesség elvezető öltözet viselete is. De ruha alatt nyugodtan hordhatunk ízületvédő eszközöket.(pl.szorító, bandázs) Fontos , hogyha bármilyen sportot végzünk előtte melegítsünk be mindenképp. Ne akarjunk egyből 110Kg-val fekve nyomni, fő a fokozatosság elve, ezért kerüljük a túlzott terhelést is. Fejlesszük izomzatunkat, hogy minél jobban tudják segíteni az ízületekben létrejövő mozgást. Érdemes kipróbálni bemelegítőkrémes masszázst is edzés előtt, ami fokozhatja az edzés intenzitását. Figyeljünk oda a helyes táplálkozásra. Étrendünkben legyenek túlsúlyban az olajos magvak , hidegen préselt olajok. Tervezzük meg étrendünket grammra és kalóriára  kiszámolva. A vitaminok és a napi 3-4 liter folyadék fogyasztása elengedhetetlen a megfelelő ízületekhez. Éjszakára fogyasszunk ízületvédő illetve porcépítést elősegítő hatóanyagokat( pl. kondroitin, glükozamin).

Pihenjünk, járjunk gyógyfürdőkbe(kénes víz) vagy lazuljunk el otthonunk nyugalmában és készítsünk ízület támogató gyógynövényes fürdőt.( pl. levendula,rozmaring,citromolaj,eukaliptusz)

Amennyiben cikkem elnyerte tetszését, kérem ossza meg másokkal is, illetve ki is próbálhatja masszázsomat, mellyel nemcsak testét, hanem a lelkét is ellazítom, kizökkentem rohanó világunk egyre növő nyomása alól. További információ a norbert@kiseri.hu-s e-mail címen, illetve a 06/30 594 92 25-ös telefonszámon.

norbi-masszőr-ízület

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.