Hogyan élhetünk igazán egészségesen?

Nap, mint nap egyre nagyobb és nagyobb megpróbáltatás elé állítjuk szervezetünket, melyet hosszabb rövidebb távon bír is, de egy idő után megbomlik a természetes egyensúly és sajnos betegek leszünk. Hogy mit tehetünk egészségünk megőrzése érdekében?  
Az alábbi tíz pont erről szól majd:
1.A megfelelő regenerálási időt érjük el, aludjunk legalább 8 órát,  a legjobb ha lehetőségünk van este kilenckor kerüljünk ágyba és egyhuzamban aludjuk végig az éjszakát.
2.Gondolkozzunk helyesen, csakis pozitív jellegű dolgokon időzzön el az agyunk. A negatív dolgokat úgy zárjuk ki, hogy egy papír lapra kinyomtatunk csakis pozitív tulajdonságokat, célokat és amikor “nehéz helyzetben vagyunk”, elővesszük a papírt és tízszer elismételjük magunkban. Legjobb ha az ágyunk mellé is helyezünk egyet, mivel amikor felébredünk egyből tudatában leszünk ezeknek a tulajdonságoknak.
3.Táplálkozzunk helyesen, mindig céljainknak megfelelően. Ha fizikai munkát végzünk emeljük a szénhidrátokat.  Ne feledkezzünk meg a táplálékkiegészítőkről sem, nagyon hasznos tud lenni, abban az esetben amikor a nagy rohanásban nincs időnk étkezni. A vitaminok pótlására használjunk komplex vitaminpótlókat, ne csak “egyenként” vigyük be a vitaminokat. Fogyasszunk zöldséget, gyümölcsöt rendszeresen(bár ezek vitamintartalma, nem olyan magas mint húsz éve).
4.Sportoljunk rendszeresen: A legjobb ha minden nap teszünk valamit az egészségünkért,  súlyzós edzést kombináljuk a szabadban eltöltött idővel. Ne feledkezzünk meg a folyadék fogyasztásáról.
5.Állítsunk fel egy rendszert az életünkben, írjunk össze egy napirendet, mivel ha nincs felírva valami akkor hajlamos az ember elsumákolni, mindenképp csak akkor fog működni, hogy ha tartjuk magunkat hozzá.
6.Ne keressük a kifogásokat saját ego-nk védelmében. Mindenki arra panaszkodik, hogy nincs ideje semmire,  és nem tud valamit csinálni emiatt. Állítson fel prioritásos rendszert. Legyenek fontosabb dolgok, és kevésbé fontosabbak. (Nem hiszem, hogy a tv-nézés, vagy a facebook-ozás idejét ne lehetne csökkenteni, mivel a mai emberek időelpazarlásának 70-80%-áért ez a felelős)
7.Ne fogjunk mindent a munkára, tanulásra és az anyagiakra se. Emberi mivoltunkból adódóan minden szükséges dolgot megtudunk teremteni magunk számára, csak akarunk kell és mindig egy egy apró lépést téve elérjük a célunkat. Ne hirtelen akarjunk dolgokat,  hagyjuk, hogy az idő megadja, hogy a dolgokért küzdeni tudjunk.
8. Ne engedjük, hogy más emberek kihasználják jóindulatunkat, segítőkészségünket, elvegyék egyedi gondolkodásmódunkat, teremtő szemléletünket. Amennyiben mégis úgy érezzük,hogy valaki kihasznál bennünket, ideje változtatni életünkön, szemléletünkön.-Sose késő elkezdeni.
9.Ne gondolkozzunk feleslegesen, olyan dolgokon amit egyből nemtudunk megoldani. Ne rágódjunk, mert hosszútávon megviseli szervezetünket , sokkal inkább kérjünk információt másoktól, vagy nézzünk utána mi magunk. Vegyük könnyedén a problémákat, higgyük el, hogy megtudunk oldani, és oldjuk is meg. 
10.Naponta ismételjük át ezt a tíz pontot, és tartsuk is be. Ha nem megy készítsünk feljegyzést, vagy mobiltelefonunkba jegyzetet, ébresztőt. Ha rendelkezünk családdal vonjuk be őket is. 
Ne feledjük, életünk kulcsa a mi kezünkben van, alkalmazzuk a leírtakat és hosszútávon megtérül majd.  Lehet életet élni szomorúságban, betegségben, kiszolgáltatottságban, kifogásokat keresve, 
de élhetünk boldogan, egészségben, a lehetőségekkel élve is, Ön dönt… 

Comments are closed.