Fogyasszunk mindennap kefirt

Évek óta az egészségtudatos életmód jegyében reggelijeimet kefirrel egészítem ki, tapasztalatból mondom sokkal energikusabban és kiegyensúlyozottabban érzem magam, mióta fogyasztottam eme tejterméket. A vitaminkúrám kiegészítése képpen immunrendszer erősítésére is kiválóan alkalmas.
De mi is pontosan a kefír?Mi okozza savanykás ízét? Interneten keresgélve az alábbi leírást találtam róla:

A kefir a Kaukázus északi részéről származó joghurtféleség, amely nem csupán tejsavbaktériumokat tartalmaz, hanem élesztőgombákat is. Vegyeserjesztéssel készül, mert a levegőt nem igénylő (anaerob) lebontási folyamatok közül mind a tejsavas, mind pedig az alkoholos erjedés végbemegy benne. A hagyományos kefirt friss tejből és kefirszemcsékből készítik. A kefirszemcsék szerkezete a tejbaktérium és az élesztő szimbiotikus kapcsolatából alakult ki. Ezek a szemcsék puha, fehér biomassza-képződmények, amelyek proteinekből, lipidekből (zsír) és oldódó poliszacharidokból állnak. A kefirkultúrában (kefirgomba) a lactococcus és lactobacillus fajok mellett van egy torula kefir (Candida pseudotropicalis) nevű élesztő és még más cukorbontó élesztőfaj is, amelyek 18-22 °C körüli hőmérsékleten szaporodnak.

Milyen ízű a kefír?

A kefir krémes állagú, íze enyhén savanyú. 35-40 féle aromát tartalmaz, amelyek hozzájárulnak a kefir egyedi, kellemes aromájának kialakításához. Atejsav mellett szén-dioxid és kis mennyiségű alkohol is képződik benne, ettől lesz a jó kefir picit pezsgő. Az élőflórás kefir elősegíti az emésztést. A bél baktériumflórája a betegségek, gyógyszerek hatására megfogyatkozhat, a savanyú tejtermékekben lévő baktériumok azonban segítik a belek baktériumflórájának regenerálódását. A kefir több baktériumfajt tartalmaz, mint a joghurt vagy az aludttej, ezért érdemes rendszeresen fogyasztani.

Egészségére!
Forrás:Wikipédia

Comments are closed.