Cipő fontossága

Úgy gondoltam fontos megemlíteni a “cipő témát” , hiszen rengeteg tévhit, városi legenda lengi körül a lábbelik hordását legyen szó a magassarkún át a tornacipőkig egy dolog biztos a témávalal kiemelkedően foglalkozni kell, hiszen a lábunk “viszi” felső testünket egész nap, nem mindegy, hogy mit és hogyan választunk.

image

Talán a legfontosabb szempont  , hogy a lábbeli a nap folyamán segítse a lábat és ne gátolja annak statikáját. Tudnunk kell, hogy súlyunk az 1.-es 5.-ös lábtőcsontokra és 70%-ban a sarokcsontra nehezik.(Boltozatokat képez.) Épp ezért ajánlott mellőzni vagy legalábbis alkalmi hordásra mérsékelni a magassarkú cipőt, mert ebben az esetben lábunk egy kényszerhelyzetbe kerül és előbb utóbb deformitásokat, fájdalmat, majd a térd, a csípő és gerincoszlop statikájának megbomlását okozhatja.

image

De a túl alacsonytalpú cipőt sem javasolnék, ebben az esetben napi járásunk folyamán a sarokcsont nekiütődik a talajnak, és leegyszerűsítve egy autó lengéscsillapítójához hasonlóan folyamatosan terheli az alsó és felső ugróízületet.

Mit javasolnék?

Ha lehetséges, akkor 3-4 cm talpvastagságú, magas szárú, jól szellőző cipőt javasolnék hosszú távú viselésre, az időjárásnak  megfelelő változatban.
Bár kevesen teszik, de fontos még a megfelelő talpbetét, mely a lábboltozatot követve, természetesen segíti talpunk egészségét.
Fontos, hogy ha otthon vagyunk legyünk elegendő időt mezítláb, vagy bátrabbak a nagy kavicsokon való járkálást is kipróbálhatják, mindkettő módszer kiválóan erősíti a talp izmait.(Elkerülhető a lúdtalp.) Erről jut eszembe , hogy gyerekkorom egyik ortopédiai szakorvosa a Legón való járkálást javasolta.-De ezzel a módszerrel, csak óvatosan!

image

U.I:
Megfáradt lábainknak jól eshet egy masszázs is, mely során a talpon lévő izmok masszírozásával jóleső érzés mellett, a kritikusan terhelt pontok is hatásosan kezelhetőek.

Jó egészséget!

Comments are closed.