A kismamák bevált módszere a beállt derék és fájó hát ellen

Olvasási idő:

Több helyen fellelhető az interneten, hogy tilos a kismamákat masszírozni. A várandóság ideje alatt rengeteg testi változáson megy keresztül a leendő anyuka. A testsúly növekedés – „pocakosodás” következtében a gerincoszlop előre húzódik – ez pedig az izmok túlterheléséhez vezethet.

Fájhat a derék, csípő és az egész hátizomzat. Saját magam fejlesztésekor gyakran járok Bécsbe és ott már természetes, hogy kiegészítő terápiaként felírják a masszázst a kismamák számára. A masszázs egy teljesen egészséges terhességgel állapotos kismama számára nem jelent több kockázatot, mint a napi terhelés és tevékenységek elvégzése. Én a hagyományos gyógymasszázs elemeket használom kismamák kezelése során (kifejezetten ügyelek arra, hogy ne okozzak vérbőséget a kismedencei tájékon, hasat egyáltalán nem masszírozunk).

Kismama masszázs: a kismama izomfájdalmainak megszüntetéséért és kellemes közérzetért.

Milyen időközönként jöhet a szakember:
– az első 12 hétben nem javasolt a masszázs,
– a 12. hét betöltése után lehet masszíroztatni.

Általában jellemző, hogy egy-egy masszázs is jótékony hatású, de ha megengedhetik maguknak, érdemes heti rendszerességgel – egyszer-kétszer – felkeresni a masszőrt. Ez mindenképpen csökkenti az esetlegesen fellépő kellemetlenségeket, segít megőrizni a jó közérzetet a magzat védelme érdekében.

Ne feledjük a kismama masszázs egy speciális terület, amely jól felkészült szakembert igényel.

Írásom végén pedig megosztanám egyik volt kismamám, Baloghné Gál Ibolya véleményét, arról, hogy mit tapasztalt masszázs során:

Szia Norbi! Én már túl vagyok az első szülésemen, de nagyon hálás vagyok neked, hogy mindig rendelkezésemre álltál és segítettél ebben az időszakban. A kismama hát-és vállmasszázsaid szuperek. Én csak ajánlani tudom mindenkinek. Tudom sokat félnek a kismamák közül a masszázstól, de szakemberhez kell menni, és akkor nem lesz semmi baj. A derekamat nem masszírozta, pont a vérbőség miatt, de a hátamnak mennyei volt, úgyhogy hajrá 🙂

Baloghné Gál Ibolya

Ha bármilyen kérdése lenne kismama masszázzsal, fittséggel, egészséggel kapcsolatban hívjon telefonon a +36 30 594 92 25-ös telefonszámon, vagy írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu-ra .

Amennyiben hasznosnak találta bejegyzésem, kérem, ossza meg másokkal is, sokat segíthet.

Jó egészséget!

Megfelelő zeneválasztás a harmonikusabb élethez

Olvasási idő:

Napjaink nagyrészében hangok és zajok vesznek minket körül. Teljesen mindegy, hogy fizikai munkát végzünk és a gépek zaja vagy az irodában ülve szomszéd beszéde, telefonálása – de ki tud zökkenteni minket a fókuszból, így a produktivitásunk is jelentősen csökkenhet. Akárhova megyünk és akármit teszünk lesz zaj.

Fontosnak tartom azt is, hogy a hangerő és a ritmus napszakhoz mérten megfelelő legyen és illeszkedjen a bioritmusomhoz.

Mégis, hogyan tudunk egy kicsit magunkra koncentrálni, lelassulni és elengedni a frusztráló gondolatokat?

A válasz nagyon egyszerű: zenehallgatással. Nálam ez az alábbiak szerint működik: amikor korábban BKV-n utazva indultam – akkor a fejemre tettem a fülest és, így kiszakadtam a világból.  Az autómban könnyebb a helyzet, hiszen ott van egy kis privát terem – így nincs is szükség fülesre. Otthon is fontos számomra ez a tevékenység: jelenleg egy 7.1-es fával burkolt Logitech hangfalrendszert használok, aminek csodálatos a hangzása.

A zene segít dinamikusabbá tenni a napod

Észrevettem magamon, hogyha a napom „pozitív” dallamú zenével indítom, akkor a napom még pozitív lesz (alapeset az életemben, hogy nincsenek negatív napjaim: csak jobbak és még jóbbak). A jelenben élve minden pillanatot maximálisan élvezek. Vannak olyan hangszerek, amik számomra kifejezetten kedvesek – kiskoromban emlékszem a karácsonyestéken szóló orgonamuzsikára, de egy gitár, dob is megfelelően pozitív lökéssel van a hangulatomra.

Napjaim zenei összetétele:
– reggeli (kora reggeli időpontokban): ütemesebb, dallamosabb zenét érdemes választani, hiszen ez jó hatással van az ébredésemre, érzem, hogy „IGEN” ez egy újabb nap és ezen a csodálatos „új” napot úgy alakítom, ahogy nekem jó.
– egy két időpont között, úton 15-30 perc oktatóanyagok hallgatok hangoskönyv formájában, hiszen fontos számomra az, hogy naprakész legyek egy adott témával kapcsolatosan. Ne feledjük, életünk végéig tanulunk. A tudásunk fejlesztése pedig jó dolog, hiszen így leszünk a társadalom számára még értékesebbek.
-a déli relaxáció alatt kifejezetten: lágy és lassú zenéket hallgatok, elmélyedek és elgondolkodok, pihenek.
– délután ismételten egy 15-30 perces tanulási idő következik
– este pedig 116-124 BPM közötti zenékkel, esetleg egy két aktuális slágerrel lazítok
– otthon esténként ismételten relaxációs jelleggel zenét hallgatok.

Találjuk meg a számunkra kedves hangszereket és ütemeket.

Fontosnak tartom azt is, hogy a hangerő folyamatosan csökkenjen – tehát a reggeli időszakban a zene hangerőszintje: 32-es, az oktató anyagoknál: 34-es (hiszen idegennyelvű és figyelnem is szükséges), a déli relaxációnál visszaveszek 28-ra, majd ismételten kicsit felhangosítom. A kékfények szűrése mellett hazaérkezésemkor a zene hangerő szintje már csak 18-20-as halk és lágy, hiszen így készítem fel a testem az éjszakai mély pihenésemre.

Konkrétan, így nézhet ki egy napom:
– reggel vele kezdek: http://bit.ly/ISjjGV
– napközben tőle tanulok: http://bit.ly/2fT0l9Z
– délbe vele relaxálok: http://bit.ly/2lrk65z
– délután tőle tanulok: http://bit.ly/2fLQi2x
– este, vele zárok: http://bit.ly/2xirTNp

Ossza meg Ön is velem zenei listáját: Facebook oldalom hozzászólás formájában!

Ha bármilyen kérdése lenne spiritualitással, fittséggel, egészséggel kapcsolatban hívjon telefonon a +36 30 594 92 25-ös telefonszámon, vagy írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu-ra .

Amennyiben hasznosnak találta bejegyzésem, kérem, ossza meg másokkal is, sokat segíthet.

Jó egészséget!