Mi az az általános hiba, amit a legtöbben elkövetünk a nyakfájdalom kezeléskor?

Olvasási idő:

Pácienseim többsége az első kezeléskor jelzi számomra, hogy nem múló folyamatos nyakfájása van. Ennek hátterében az ülőmunka, számítógép, mobil és tablet nyomkodás is állhat. A napi több órányi görnyedt tartással járó tevékenységek a nyakfájdalmat felerősítik, hiszen az izmok kórosan feszülnek.

Nyakfájdalom oka a számítógép előtt való görnyedés is lehet.

Nyakfájdalommal rendelkező pácienseimnél, a kezelést az alábbiak szerint kezdem:
– bemelegítünk, alapállásban elhelyezkedve, előre döntöm a páciens fejét (állunk közeledik a szegycsonthoz)
– belégzéssel csigolyáról- csigolyára emelem a fejet, ügyelve arra, hogy végig az áll végig behúzva maradjon, és a tarkó nyújtózzon. 5 ismétlés elvégzése utána pedig lassan közelítem a jobb fülünket a jobb vállhoz, majd ugyanezt megismétlem baloldalon is. Alkalmazni szoktam bemelegítés során még azt, hogy páciensem lassan fordítsa el a fejét balra / jobbra és próbáljon meg átnézni a válla fölött.

A nyaki izmok nyújtása rendkívül fontos, az alábbi nyújtógyakorlatokkal zárom a masszázs kezelést:
– alapállásban, hosszú és mély belégzéssel nyújtózunk az ég irányába. Kilégzéskor állunkkal a szegycsonthoz közelítünk. Összekulcsolt kezekkel kezek a fejen hagyva, majd hagyjuk, hogy súlyuknál fogva ránehezedjen. Párszor elismételjük a gyakorlatot. Továbbá házi feladatot is adok.

Fájó nyak – egy szakember mindig segíthet enyhíteni a fájdalmat.

Kifejezetten hangsúlyozom, hogy itt is nagyon fontos a megelőzés.  Kerülendő az órákon át tartó, megszakítás nélküli egyhelyben ülés. Rendszeresen fel kell állni a számítógép elől, megmozgatni a hátat, nyakat. Meg kell tanulni a helyes testtartást álló és ülő helyzetben egyaránt. A napi stressz gyakran okoz nyaki fájdalmat, ezért érdemes relaxációs módszereket elsajátítani, és rendszeresen mozogni, ami a nyaki izmokban is javítja a vérellátást. A túlsúly és a dohányzás nyaki fájdalomra hajlamosít, már ezért is érdemes lefogyni, és abbahagyni a dohányzást.

Ha bármilyen kérdése lenne spiritualitással, fittséggel, egészséggel kapcsolatban hívjon telefonon a +36 30 594 92 25-ös telefonszámon, vagy írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu-ra .

Amennyiben hasznosnak találta bejegyzésem, kérem, ossza meg másokkal is, sokat segíthet.

Jó egészséget!

Miért imádom a hivatásom?

Olvasási idő:

Norbi masszőr vagyok és minden nap örömmel tölt el, amikor hozzád tarthatok és segíthetek Neked. Korábban írtam egy cikket: Masszázs: Szolgáltató vagy szolgálat , ami hűen tükrözi a hozzáállásomat hivatásom iránt.

Kora reggel van, úgy 5:00 tájékán jár az idő. Kipattan a szemem és felkelek magamtól. Szeretem hallgatni, ahogy a vízforralóban forr a víz a finom gyógyteámnak, amit a bőséges és  tápláló reggeli után el is fogyasztok. A steril lepedőket a ruhaszárítóról leszedem és összehajtogatom, majd bepakolok a masszőr táskámba. A legjobb minőségű masszázsolajokkal dolgozok, ellenőrzöm azt, hogy minden vivőanyagból kellő a rendelkezésemre áll-e – amennyiben nem pótlom. Elkészülve 5:30 tájékán útnak indulok, és a segítségedre sietek.  Az első páciensem már vár, akinek segítek megoldani a problémáját.  Megfelelő kezelést és természetesen házi feladatot is kap tőlem. Dicsér és hálásan megköszöni, hogy enyhítettem derékfájdalmán. Jó érzéssel tölt el, hogy segíthettem – valamiféle melegséget érzek az ember-ember kapcsolatban. Nagyon fontosak a visszacsatolások számomra, hiszen hozzájárulnak ahhoz, hogy fejlődjek és tanuljak. Kellő alázatot érzek a masszőri hivatással kapcsolatban.

Norbi masszőr szívből szereti amit csinál. Ez az ő hivatása, ÉRTED és az EGÉSZSÉGED MEGŐRZÉSÉÉRT csinálja!

A páciensekkel való időpontjaimat úgy egyeztetjük, hogy mindkettőnk számára jó legyen. Ismertek már annyira, hogy tudjátok nem egy óranézegető masszőr vagyok, aki alig várja, hogy túlegyen RAJTAD (gyakran járok énis masszőrökhöz és masszázs szalonokba és elszomorodva tapasztalom, hogy mit neveznek egyesek masszázsnak). Kifejezetten figyelmedbe ajánlanám Tényleg masszőr, aki masszőr? – korábbi írásomat, amiben rávilágítok tapasztalataimra.

A délelőtti masszázsok után tartok egy kis pihenőt, ilyenkor étkezek és heti háromszor meditálok is. Erre van egy nagyon jó alkalmazásom, amit a telefonomon használok, Ez a Headspace. Napközben odafigyelek a folyamatos folyadékbevitelre.  Pár óra pihenés után a délutáni masszázsokra felkészülve, ismételten útra kelek és segítek Neked. Neked, akinek valahol, valami fáj, vagy csak lazítana és kikapcsolódna. Egy napom nagyon gyorsan eltelik, hiszen jó érzés azt csinálni, amit igazán, szívből szeretek. Sokatok már megtapasztalta az élethez való hozzáállásomat, segítőkészségemet. Az estét  egy könnyű vacsorával zárom (mindenképpen 18:00 előtt). Ezután általában még folytatom a korábban elkezdett könyvet, írok vagy kutyát sétáltatok a párommal. 22:30 – 23:00 magasságában pedig lefekszem aludni, hogy másnap ismételten kihozhassam  a napomból a maximumot.

Ha bármilyen kérdése lenne spiritualitással, fittséggel, egészséggel kapcsolatban hívjon telefonon a +36 30 594 92 25-ös telefonszámon, vagy írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu-ra .

Amennyiben hasznosnak találta bejegyzésem, kérem, ossza meg másokkal is, sokat segíthet.

Jó egészséget!