Hogyan élvezzük ki az emberiség legnagyobb kincsét úgy, hogy egy forintunkba se kerül?

A levegő, mint éltető energia

A keleti ember egészen másképp viszonyul a légzéshez, nem csupán az emberi lét természetes velejárójaként, anyagcsere folyamatok „biztosítójaként” írja le, hanem egyfajta életerőként viszonyul hozzá, amivel megfelelően bánva az élet minden területén képes hasznos hatását kifejteni.

Gyakran fáradt? Kimerült? Stresszel küzd? Ha magára ismer, akkor cikkem Önnek szól.

Tudnunk kell, hogy világunkban 4, olyan kiemelkedően fontos kincsünk van, amik nélkül nem bírnánk sokáig, még a világ leghatalmasabb pénzösszegével a zsebünkben is tehetetlenül állnánk, és nem tudnánk tenni semmit azért, hogy változtassunk a kialakult helyzeten. Az első ilyen tényező az egészség, a második víz, harmadik az idő, és a negyedik dolog pedig, ami nélkül 2-3 percet se bírnánk az a levegő.

Igen, a levegő az emberiség egyik legnagyobb kincse, mégis szennyezzük, mégis beülünk az autóba, és valahogy megoldhatatlannak látszik ez a dolog.  Ilyenkor sokszor azt szoktam mondani, hogy úgy lehet elérni a változást, hogy a saját életünkben fokozatosan vitelezzük ki azt. pl.  autó helyett tömegközlekedéssel utazunk, stb.

Viszont van egy másik dolog is, amivel saját életünkre is hatással lehetünk:

„BECSÜLJÜK MEG A LEVEGŐT!

Kapjunk új szárnyakra a légzés örömével!

Ami nem csupán annyit jelent, hogy teszünk a környezet,- és légszennyezés ellen, hanem emberként felelősen használjuk fel, és megtanítjuk magunkat arra, hogy tudjuk optimálisan felhasználni, úgy a levegőt, hogy saját életünkben jelentős pozitív hatásait élvezzük ki, ezáltal nem csupán elkerüljük a stresszt, fejfájások nagy százalékát, de utat nyitunk egy boldogabb, kiegyensúlyozottan világhoz.

Mit fogunk érezni, ha jól lélegzünk?

  • Megelőzhetjük az izomlázat
  • Elkerülhetjük a fáradtságot
  • Frissítő és nyugtató hatása van
légzés-norbimasszőr

A jobb közérzet titka apróságokon múlik

Hétköznapi életünkben, mivel a levegővétel természetes, nem foglalkozunk vele, észre se vesszük, hogy milyen felszínesen, rosszul lélegzünk. Nem is gondoljuk, hogy mennyi betegség okozója lehet ez, és milyen könnyen tudnánk magunkon segíteni, ha odafigyelnénk a helyes légzésünkre, sőt nem csupán testünk kapcsolatban tartom ezt kiemelni, de jó légzéstechnika esetén gondolataink is új szárnyakra kapnak.

Munka, utazás vagy akár egy kisebb bevásárlás közben is jelen van felszínes légzésünk, amely kevés oxigént biztosít szervezetünk számára, és ez gyakran vált ki levert, lehangolt állapotot, indokolatlan fáradtságot, motiválatlanságot.

Mégis mit tudunk tenni? Mi az az egyszerű módszer, amivel megszabadulhatunk ettől a rablánctól, és élhetünk újra teljes kiegyensúlyozott életet?

Nincs titok, nincs semmilyen varázslat, csupán annyi, amit nagyon sokan elfelejtettünk már, pedig működik:

Igen, a légzés helyes kivitelezéséről beszélek.

A helyes légzés élettani hatásai:

  • Vért tisztít
  • Előnyösen hat az agy működésére
  • Energiával tölti fel Önt
  • Támogatja a megfelelő alvást
  • Idegnyugtató hatással bír
  • Javítja a koncentrálóképességet

Mit tehetünk, hogy a legmegfelelőbb légzéstípust válasszuk?

Először is ismernünk kell, hogy 3 alapvető légzéstípus létezik:

– A legfelületesebb kulcscsonti légzés,

-A közepes mélységű a bordaközi légzés,

– és a legmélyebb hasi légzés.

A legaktívabban, úgy tudjuk felhasználni a levegőt, hogyha tudatosan hozzászoktatjuk magunkat, a teljes tüdős légzéshez, ami annyit jelent, hogy mindhárom légzéstípusnak kihasználjuk előnyeit, ezáltal megfelelő mennyiségű oxigén jut szervezetünkbe.

belégzés-kilégzés-norbi-masszőr

A helyes légzés menete

A légzés gyakorlati kivitelezése:

A légzés mindenképpen az orron át történik, majd a tüdő folyamatosan megtelik levegővel, ezek után belégzéskor a hasfal megemelkedik, a rekeszizom megemelkedik, majd kilégzéskor a hasfal összehúzódik, és a rekeszizom emelkedik.

Fontos odafigyelnünk a légző gyakorlat végzésénél, hogy hosszan, lassan lélegezzünk ki, így teljesen megszabadulhat a lehető legtöbb elhasznált levegőtől.

Ezt azt apró gyakorlatot alkalmazva jobb minőségben élhetünk, és megszabadulhatunk a stressztől, fejfájástól, civilizációs betegségektől.

Amennyiben bármilyen kérdése lenne, akár helyes légzéssel, akár mozgásszervi panaszokkal, gyógymasszázzsal kapcsolatban, írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu-ravagy hívjon telefonon a 06/30 594 9225-ös telefonszámon.

Ha hasznosnak találta bejegyzésem, kérem ossza meg másokkal is. – Köszönöm!

További hasznos egészségmegőrző cikkeket az életstílus blogon olvashat!

Jó egészséget!

Hogy szabaduljunk meg az izomcsomóktól pár apró trükkel?

Az izomcsomók, myalgiás csomók, vagy más néven trigger pontok egyoldalú terhelés, fizikai igénybevétel, mozgásszegény életmód, vagy stressz következtében alakulhatnak ki.  Megnehezítik mindennapjainkat, kellemetlenné teszik szinte minden mozdulatunkat. Zsibbadás, izommerevség, mozgáspályák beszűkülése is társulhat mindehhez. Ismerősen hangzik? – Akkor bejegyzésem Önnek szól.

Állítsuk meg már az elején

Ha fájdalmakat tapasztalunk, fontos, hogy mihamarabb orvos, vagy szakember nézze meg az adott területet, ezzel sok kellemetlen órától kímélhetjük meg magunkat.

Fáj? Szúr? Zsibbad? Nem kell a fájdalommal megbékélni!

Ez azért jó, mert:

Felméri, majd megszünteti a jelenleg kialakult fájdalmat

Elkerüli a még súlyosabb állapotot

– Olyan mozgásokra képes lesz, amit eddig nem tudott

Nyugodtabb lesz, könnyebben tud megküzdeni a stresszel

– Mindazonáltal jobb minőségben, kiegyensúlyozottabban élheti mindennapjait.

Mit is tudunk tenni saját magunk az izomcsomókkal?

Először is, ha még nem érezzük a kínzó izomfájdalmakat, abban az esetben érdemes házi patikánkat felkészíteni, ami annyit jelent, hogy szerezzünk be lehetőleg bio boltból, az alábbi krémeket, kenőcsöket, ezzel a lépéssel azt érjük el, hogyha izomcsomóink tüneteket „produkálnak” , már az elején kezelhetjük azt.

mentőláda-norbi-masszőr

Házi patikánkban, a gyógynövények lesznek segítségünkre.

A házi patikánkból nélkülözhetetlen „izomcsomó-mentesítők”:

  • Rozmaring krém, általában a Naturland és a Biomed gyárt nagyon jó minőségűt belőle, jelentkező fájdalom esetén napi 2-3szori kenegetés javasolt.
  • Fekete nadálytő krém, komolyabb ízületi, illetve izomproblémák megoldását teszi lehetővé.
  • Árnika krém, az egyik legjobb gyulladáscsökkentő. Hátránya, hogy lassan fejti ki hatását, viszont saját tapasztalatok útján is állíthatom, működik.
  • Levendula vagy orbáncfűolaj: Megjelenő fájdalmaknál, a fájó végtag testrészeink kenegetésével jelentős javulást érhetünk el.
  • Kámfor, kámfor oldatban, vagy kámfort tartalmazó krém, olaj, zselé.
  • Otthoni köpöly, szilikon köpöly, amely azonnali vérbőséget okoz, fájdalom esetén olajozzuk be bőrünket, majd alulról-felfelé irányuló,  kis, apró körkörös mozdulatokkal menjünk végig a fájdalmas területen.

Előzzük meg a bajt

Sokan úgy gondolják,  a sport, a testmozgás az egyik legjobb ellenszere az izomfájdalmaknak. – Ez így is van, iktassuk be életünkbe a mozgást, majd utána ne felejtsünk el a főbb izomcsoportjainkat is nyújtani.

Mindemellett nem győzöm elégszer hangsúlyozni, hogy az egészséges táplálkozás, nagyban hozzájárul izmaink állapotához. Fogyasszunk fehér húsokat, vitaminok és ásványi anyagok közül főként a b és c vitaminokat, magnéziumot, kalciumot, káliumot javaslom és természetesen a sok folyadék, ami minimum 2-3 liter víz optimális esetben.

izomcsomó-norbi-masszőr

Szakértő kezek közt szabadul meg az izomcsomóktól!

Ha kialakult a baj, megjelent az izomcsomó fájdalma, akkor érdemes lehet szakemberhez(gyógymasszőrhöz, gyógytornászhoz) fordulni, aki:

  • Ismeri, és sikeresen végzi azokat a jól bevált fogásokat, amelyek segítenek.
  • Az izmok lefutásának megfelelően közelíti meg az izomcsomókat.
  • Több, izomcsomó rutinos megoldója.
  • Nagy tapasztalattal, szakértelemmel rendelkezik.
  • Hasznos tanácsokkal látja el a mindennapokhoz.

Amennyiben bármilyen kérdése lenne, akár izomcsomókkal, mozgásszervi panaszaival kapcsolatban, akár masszázzsal kapcsolatban, írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu-ra vagy hívjon telefonon a 06/30 594 9225-ös telefonszámon.

Ha elnyerte tetszését bejegyzésem, kérem ossza meg másokkal is. – Hasznos lehet!

Jó egészséget!

Gyógyuljon gyógynövényekkel

Bükkszentkeresztről származó orvosi masszőrként, mindig is fontos szerepet játszottak életemben a gyógynövények.  Amikor nem tudok aludni, akkor gyakran iszom macskagyökér-orbáncfű és komlóból készült teát, mely hatását, már évek óta tapasztalom. – Fantasztikus mesteri, gyakran állapítom meg saját magam a természet ajándékáról.

gyógynövények-norbi-masszőr

Most összegyűjtöttem, milyen panaszokra, mely gyógy- és fűszernövényeket javaslom, használják szeretettel:

Aranyér: galagonya, kamilla, szerecsendió, zsálya

Asztma: majoránna, zsurló, keserű mandula

Álmatlanság: A fent említetteken kívül narancsvirág, fehér csalán

Bélhurut: cickafark, gyömbérgyökér, ánizs

Bélgyulladás esetén: zsálya, szederlevél, bazsalikom, kámfor

Bélvérzés: csipkebogyó, szerecsendió

Bőrbetegségek: áfonya, csalán, fokhagyma

Bőrviszketés: árvácska, borsos menta

Búskomorság: citromfű, majoranna

Cukorbetegség: Szabó Gyuri bácsi, a bükki füvesember diabesse gyógyteája.

Csalánkiütés: csalán, cickafark

Csuklás: ánizs, kapor

Az ánizs

Ánizs a természetben.

Ekcéma: szederlevél, zsálya, bab

Elhízás: üröm, gyömbér, kapor, ezerjófű

Epebetegség: fekete üröm, borsmenta, pemetefű

Epekő: áfonya,orbáncfű

Érelmeszesedés: vöröshagyma, diólevél, citromfű

Erős menstruáció: fahéj, zsurló, útifű

Étvágytalanság: dió, komló (nem sör), kakukkfű

Fejfájás: nadragulya, narancs, szerecsendió

Felfúvódás: mályva

Fogínygyulladás: áfonya, zsálya, zsurló

Fülzúgás: pajzsika

Garat- és gégehurut: bodza, zsálya, kamilla

Györcsök: fekete üröm, hársfa, pajzsika

Gyomorerősítésre, étvágyjavításra: fahéj, gyermekláncfű, kakukkfű, kömény

kakukkfű

A finom illatú kakukkfű.

Gyomorégés: gyömbér, ánizs, burgonyalé

Gyomorfekély: eukaliptusz, vöröshagyma, martilapu

Hashajtók: bodza, ricinusolaj, aloé, diófa

Hasfogók: áfonyabogyó, lóhere, macskagyökér, zsálya

Hasfelfúvódás: kömény, ánizs, boróka, borsmenta

Hányás: narancs, gyömbér, citrom, csalán

Hólyagpanaszok százszorszép, útifű, bodza

Hólyaghurut: áfonya, spárga

Húgyhajtól: citromfű, fekete bodza, boróka

Húgykövek: medveszőlő, csipkebogyó, boróka

Húgysavlerakódás: korpafű, fecskefű, csalán

Ideggyengeség: citromfű, cickafark, levendula, macskagyökér

Ideggyulladás: hársfavirág, bodza, rozmaring

Izzasztók: szederlevél, orbáncfű, bodzalevél

A zseniális orbáncfű

A gerincgyógyító orbáncfű.

Kopaszság: rozmaring, zsurló, árnika, csalán

Köhögést gátlók: ánizs, vöröshagyma, zab

Köptetők: kakukkfű, édes gyökér, ánizs

Lábizzadás: kamilla, fűz, diólevél

Lábszárfekély: útifű, kamilla, zsurló

Láz: árnika, kamilla, százszorszép, hársfavirág

Legzőszervi tünetek: benedekfű, vizitorma, csalán, mustár

Májmegbetegedéseknél: májvirág, zab, pemete

Nátha: ámbrafű, zsálya, eukaliptusz

Orrvérzés: fahéj, útifű, sáfrány

Prosztata megnagyobbodás: spárga, tök, kökény

Pajzsmirigybetegségeknél: galagonya, gyöngyvirág, macskagyökér

Rekedtség esetén: édesgyökér, mályva, martilapu

Szélhajtók: bazsalikom, édeskömény, kapor, kálmos, kakukkfű

A levendula

A nyugtató hatású levendula.

Ülőidegzsába, isiász: bab, levendula, orbáncfű

Vértisztítók: bodza, csalán, szederlevél, gyermekláncfű

Zsába: kankalin, macskagyökér, borsmenta, ökörfark

Amennyiben bármilyen kérdése lenne, akár gyógynövényekkel, akár mozgásszervi panaszokkal, gyógymasszázzsal kapcsolatban, írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu-ra vagy hívjon telefonon a 06/30 594 9225-ös telefonszámon.

Ha hasznosnak találta bejegyzésem, kérem ossza meg másokkal is. – Köszönöm!

További cikkeket az életstílus blogon olvashat!

Jó egészséget!