Fejfájásunkat a merev izomzat is okozhatja?

Előfordul, hogy szörnyen kínzó fejfájás tör ránk, épp abban a pillanatban, amikor leginkább szükségünk lenne teljesítőképességünkre, figyelmünkre. – Ebben az esetben sokszor nyúlunk a táskánkba az, úgymond „életmentő” kapszuláért, fájdalomcsillapítóért, pirulákért, viszont ilyenkor azzal legyünk tisztában, hogy ebben az esetben csak a tüzet oltottuk el és a parázs még izzik, sőt arra a pillanatra vár, hogy mikor lobbanhat újra és újra egyre nagyobb lángra.

Ne a tünetet kezeljük

Fejfájásainkat rengeteg tényező okozhatja, legyen szó a nyaki csigolyák rendellenességeiről, a fejet érő betegségeken, működés zavarokon át, a folyadékháztartás felborulásától vagy éppen az izommerevségről is.

Osztályozzuk fejfájásunkat

Komoly szinte szúró, már-már elviselhetetlen fejfájásnál azonnal érdemes orvosunkkal konzultálni, viszont az időről időre jelentkező fejfájásainkat magunk is kezeltethetjük masszázs terápiával, az izmok ellazításával.

Fontos tudni

A merev izomzat nem csupán az idegrendszeri kommunikációt, mozgásunkat korlátozhatja, de nagyban hozzájárul a keringésünk állapotának milyenségéhez is, ezáltal akár elkerülhetjük a hosszútávon fennálló meszesedést is és több oxigént juthat élő sejtjeinkhez.

Mi történik masszázs során? Hogyan javul keringésünk?

A masszázs során izmaink ellazult állapotba kerülnek, ez annyit jelent, hogy a gyógymasszőr izomrostról-izomrosta lefutásnak megfelelően fizikai ingerrel(ujjával) az izomrostokban létrejövő feszességet stimulálja, nyújtva, illetve speciális fogásokkal korrekciót végez. Az izmok lazulnak, de mindemellett egy másik kellemes hatás a bőrhiperémia, bőrpír is megjelenik ennek köszönhetően, a keringés még intenzívebb lesz, és több oxigén jut a sejtekhez. (Sőt a masszázs során hormonok is termelődnek, melyek hozzájárulnak a kellemes közérzetünkhöz.)

Amennyiben a masszőr, úgy véli, hogy a az izomrostok nem oldódnak optimálisan, abban az esetben, ha nincs gyulladás speciális gyógynövénykivonattal enyhíti az izmok feszességét, illetve köpölyt, azaz vákuumkészüléket alkalmaz. Mindemellett a hátékony kezeléshez a lehetőségek tárháza szinte korlátlan, legyen szó az izomstimuláló alacsonyfrekvenciás TENS készülékről, vagy a bambuszrúdtól át a kinesio tape-ig, sőt a egyes esetekben a DORN féle manuális technikák alkalmazása is hozzájárul az egészséges izomállapothoz.

Házi feladat? Hogy micsoda?

A masszázs utáni laza izomzat állapotát többféle kíméletes gyógymóddal is ki tudjuk egészíteni, hosszútávon fenntartani, viszont az egyik legeredményesebb módszer a folyamatos nyújtás, illetve önkorrekciós gyakorlatok kivitelezése, esetleg tape.- Ennek köszönhetően nem áll vissza izomzatunk, és keringésünk is optimalizálódik.

Mit javasol a masszőr?

Fejfájás esetén a nyak és a felső hát izomzatának rendszeres ellazítása masszázsa, nyújtása javasolt, de mindemellett kiegészítésként az állkapocsízületet alkotó izmok feszességének oldása is ajánlott. Fontos még a megfelelő folyadékmennyiségre való odafigyelés (2-3 liter/nap), ezt személyes tapasztalatom útján is ki merem jelenteni, hogy izmaim merevebbek szoktak lenni, ha kevesebb vizet fogyasztok. Illetve ha a folyadékháztartás rendbe van téve, akkor a nagymennyiségű vitaminbevitelt is ajánlani tudom.

+1-> Megfelelő alvás este 10-órától reggel 6-óráig, rendszeresen.

A laza izomzat eredménye

Az eddigi merev, görcsös izmainknak „köszönhetően”, a keringés se tudott optimálisan működni, lehetséges, hogy kevesebb oxigén jutott sejtjeinkhez, mely fejfájásunkat is okozhatta. Masszázs, illetve az alkalmazott technikák, tanácsok hatására, ezek a panaszok csökkenhetnek illetve teljesen meg is szűnhetnek, és ennek köszönhetően jobb életminőségben élhetünk a mindennapokban, önfeledten élvezhetjük családunk, barátaink társaságát.

2

Kérdése van? Esetleg gyakran fáj a feje? Izmai merevek és görcsösek? A vállait nyomó terhek miatt szinte fel se bír egyenesedni?

Írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu –ra, vagy hívjon telefonon a 06/30 5949225-ös mobiltelefonszámon, amiben tudok, segítek.

Amennyiben elnyerte tetszését bejegyzésem, kérem, ossza meg másokkal is!

Jó egészséget!

Kihez forduljunk, ha fáj? Az érintés és az anatómia harmóniája

Gyógymasszőrként, terapeutaként fontosnak tartom beszélni erről a már-már kínosnak számító témáról, mert sajnos egyre többször találkozom a problémával.

Mai felgyorsult világunk rengeteg terhet rak testünkre-lelkünkre, mely ellen kevesen tudnak hatékonyan védekezni, nem azért, mert nem vagyunk rá képesek, hanem egyszerűen hirtelen indult el minden változás, nagy a rohanás illetve sajnos elfelejtettük, hogy tudunk védekezni hatékonyan mindez ellen.

Testünk jeleket küld, apró fájdalmakat, melyekre eleinte csak legyintünk (maximum beveszünk egy pirulát), de később egyre erősödnek fájdalmaink, külső segítséghez fordulunk…

De kihez forduljunk, ha fájdalmaink vannak?

Rengeteg önjelölt terapeuta, sok-sok termék, varázsszer, ilyen vessző, olyan vessző, bio, nem bio, sámán, wellness, gyógyító, látó és a többi és a többi. – Sorolhatnám az idők végezetéig.

Először is azt javaslom, különböztessük meg a fájdalmakat és súlyosságukat, időben való fennállásukat, elhelyezkedésüket.  Ha erős fájdalmakat érzünk, akkor mindenképp javaslom a háziorvosunk felkeresését (súlyos esetben mentő/ orvosi ügyelet hívása.) , aki segítségükre lesz, már a kezdeti szakaszban megfelelően diagnosztizál és ezáltal elkerülhetjük a súlyosabb szövődményeket.

Miben tud segíteni egy szakképzett gyógymasszőr?

A gyógymasszőr elsősorban mozgásszervi panaszainkat tudja enyhíteni, mindemellett hozzájárul lelki-szellemi síkon a stressz tényezők felszámolásához.

De nem ilyen egyszerű, sajnos fájdalmaink okozta kiszolgáltatott helyzetünkkel nagyon sokan vissza akarnak élni, hiszen a probléma ott kezdődik, hogy a szakma felhígult és már-már egy kétnapos képzettség után masszőrnek mondhatja magát szinte akárki, és nem hogy az anatómiát nem ismeri, de még az általános higiénés feltételekkel sincs tisztában.

Mit tudunk tenni, hogy a fájdalom elleni harc ne legyen kudarc?

Válasszunk szakképzett gyógymasszőrt, tehát aki a weboldalán, vagy élőben nem mutatja meg oklevelét, saját érdekünkbe ne foglalkozzunk velük.

Tegyünk fel neki kérdéseket: Megtörtént eset, hogy egy 10 masszőrből 8 idézőjelben vett „masszőr” nem tudta meghatározni az izmokat.  Valóban ennyire rossz a helyzet, ez körülbelül, olyan mintha tégla nélkül építenénk házat, vagy a pék liszt nélkül sütné a kenyeret.  – Tehát fontos az anatómia.

Első kérdésünk lehet az is, hogy hol lehet a trapézizom? Megsúgom a legtöbb nem szakmai alapokon nyugvó képzés, általában csuklyás izomnak mondja.(Latinul: Musculus trapezious)- ezzel a kérdéssel, már ki is szúrhatjuk, valójában kivel van dolgunk.

Hogy történik egy valódi szakszerű masszázs?

Minden esetben az érkező masszőr alapos kikérdezéssel illetve az orvosi leletek átnézésével, alapvető vizsgálati módszerekkel (pl. ízületek mozgásterjedelme, izomfeszesség vizsgálata) kezd.  Enyhe érintés próba után, az adott terület masszázsa, gyógymasszázsa, izomregeneráló, gyulladáscsökkentő gyógynövényes vivőanyagokkal , majd a masszázs önkorrekciós és nyújtó gyakorlatok megtanításával, jövőbeli tanácsokkal zárul.

Az érintés és a szakszerűség harmóniája

Ha megfelelő masszőrt választottunk, kínzó fájdalmaink enyhülnek, és a masszázs után kellemes nyugodt érzés jár át bennünket, mely életünk során az egyik leghatásosabb regenerációs állapot. Nem csupán testünk fizikai fájdalmaink csökkennek, izmaink sejtjei regenerálódnak, de új építő gondolatok is törnek fel belőlünk, kreatívabbnak érezhetjük magunkat, a jelenben élhetünk és mindez hozzájárul egy magasabb életminőség megteremtéséhez.

fájdalom-norbi-masszőr

Kérdése van? Tanácsra lenne szüksége? Meg szeretne szabadulni fájdalmaitól?

Írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu-ra, vagy hívjon a 06/30 594 9225-ös mobiltelefonszámon.

Amennyiben hasznosnak találta bejegyzésem, és úgy gondolja ismerősei hasznát vehetik írásomnak, kérem, ossza meg velük a közösségi médiában is!

Jó egészséget!

Mobilozzunk okosan

Van egy eszköz, melyet 20-30 évvel ezelőtt még egyáltalán nem használtunk, viszont napjainkban napi több órát tartjuk kezünkben, és ennek köszönhetően testünkre is hatással van. – A mindenki által használt mobiltelefonról beszélek, mert mind a régebbi típusú nyomógombos készülékek, mind az okos változata veszélyforrást jelenthetnek egészségünkre, nem meg felelő, vagy túlzásba vitt használat mellett.

norbi-masszőr-samsung

Mi történik amikor egyszerűen csak telefonozunk?

Általában a fejünk ölünk fele mutat, és hosszútávon egy pontra fókuszál, ami nem csak szemeinket, de a nyak izmait (pl. fejbiccentő izom) vagy a trapéz, alatta a rombusz izmokra is hatással van, egyoldalú terhelés alakulhat ki. 
Mindemellett az alkar izomzatát is igénybe veszi az állandó tartás, sőt írásnál hüvelykujjunk nyeregízülete is nagy stressz hatásnak van kitéve. Rövidtávon elmacskásodás szerű zsibbadás, izomfáradtság jöhet lette, míg hosszútávon izommerevség, esetleg alagút szindróma alakulhat ki, sőt nagyon drasztikus esetben akár csak műtéttel lehet felszabadítani az ideget nyomó tényezőket.

Mit tudunk tenni a mobil telefon okozta káros hatások csökkentésére?

– Találjuk meg az arany közép utat, vannak olyan dolgok amelyeket muszáj mobilon végezni, viszont ne tőle függjünk, tudjuk mikor kell a telefont letenni a kezünkből.

– Végezzünk átmozgató csukló, alkar (feszítő-hajlító) gyakorlatokat

– Ízületi gyulladás esetén testhőmérsékletű vizes ruha, vagy hűtős hatású sportkrém, rozmaring krém javasolt.

– Nyújtsuk rendszeresen alkar, felkar, vall, nyak izomzatunkat, érdemes 15-30masodperc közti időszak, hisz ebben a helyzetben tud elnyúlni maximálisan az izomzat.

– Masszíroztassunk amikor csak lehet, emellett a köpöly, a bambuszrúd, sőt az SMR henger is mind segítségünkre lehet.

Mit csinál a masszőr a mobilozó kezekkel?

Testtől távolabbi (distalis) irányból testhez közelebbi irányba kezdi a kezelést az ujjak végéből kiindulva simító dörzsölő fogásokkal támogatja a mobiltelefon által igénybe vett izomzat megfelelő lazulását, mindezt kiegészíti manuális nyújtó technikákkal. Erős izommerevség eseten Tens készüléket, bambuszrudat, vagy köpölyt alkalmazva lazítja az alkar, majd felkar izmait. Kimozgatással, illetve korrekciós technikákkal támogatja az ízület helyes működését, majd a nyak es vállöv részletes masszázsával nyújt megoldást a görnyedő testtartás okozta izomfeszességgel szemben. Végezetül önkorrekciós gyakorlatokat, praktikákat javasol a mobiltelefon okozta mozgásszervi problémák enyhítésére, panaszmentesség megtartására.

norbi-masszőr-iphone

Kérdése van? Esetleg hozzászólna írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu-ra

Ha elnyerte tetszését a poszt, kérem ossza meg mobilozó ismerőseivel is, hasznos lehet.

Jó egészséget!