5 biztos tipp, mellyel már ma megszüntetheti a kínzó hátfájdalmat

Felgyorsult világunk napról napra egyre nagyobb terhet tesz vállainkra, melyet ideig óráig elviselünk, de hosszabb távon komolyabb problémákat is okozhatnak. A hozzám forduló páciensek 90%-a küzd hát, nyak és derékfájdalmakkal, melyek olykor-olykor már katasztrófává teszik mindennapjaikat.A hátfájdalmaktól megszabadulni nem könnyű feladat, de az alábbi tippek betartása sokat tud segíteni, akkor mikor éppen szükségünk lenne rá. Tippek Norbi masszőrtől, a hátfájdalmak enyhítésére:

Sokszor előfordul, a duzzadt-vöröses-húzódik-feszül-lüktet tünetegyüttes, melyre bizonyos időközönként rá-rá ismerünk, de mégse tudjuk megoldani, és ilyenkor csak a fájdalomcsillapító marad már hátra.A tünetegyüttesből gyulladásra következtethetünk, melyet a legtöbben nem vesznek figyelembe, ezért nem is oly könnyű megoldani.

Szerencsére létezik egy sokkal kíméletesebb módszer is, mellyel akár azonnali javulást érhetünk el. Ebben az esetben első körbe a nyugtató hatású krém vagy olaj és langyos, testhőmérsékletű borogatás javasolt. Közhelynek tűnhet, de sokan a fenti panaszok jelentkezésekor nem használják az alábbi praktikákat, és ezzel a panaszok csak erősebbek és erősebbek lesznek. Krémek, olajok közül a fekete nadálytő, illetve orbáncfű olaj enyhe körkörös bemasszírozását javaslom,  míg pakolásként mezei zsúrló, és árnika gyógyító hatású pakolását javaslom.

Az mindenki tudja, hogy a professzionális gyógymasszázzsal könnyedén ellazíthatóak feszes izmaink, melyre izommerevség esetén lehet nagy szükségünk.

Viszont azt kevesen tudják, hogyha nincs “kéznél” masszőr, akkor a nyújtás és fájdalominger kiváltásának együttese, esetleg meleg zuhany alatt végzett nyújtógyakorlatok nagy segítségünkre lehetnek. Azt javaslom ebben az esetben, hogy a fájdalmas területnél végezzünk 15-30 másodperces nyújtást,  főbb izomcsoportoknak megfelelően, sok esetben az ellenkező irányba végzett mozdulat lesz a nyújtó gyakorlat.  Nagyobb csomók, esetén kérjük párunk, barátaink segítségét és enyhe, fokozatos könyökszéllel végzett nyomás azonnali fájdalomcsökkenést eredményez.  Vigyázzunk, csontos részeknél ne alkalmazzuk ezt a technikát, mindenképp legyünk körültekintőek.

Állandó hátfájdalmainkat a nem megfelelő alvási szokásaink, illetve ágyunk felülete is okozhatja. Aludjunk a földön vagy mégse?

Az éjszakai pihenés során testünk ebben az esetben különös hangsúllyal hátunk éjszakai regenerálódása kulcsfontosságú, hiszen a hát-, nyak- és derékfájást szinte minden esetben épp a gerinc kóros elváltozása, deformálódása okozza. Tehermentesítsük a gerincet, elsőként érdemes kemény, vagy félkemény fekvőfelületet választani, amennyiben ez nem működik, akkor kipróbálhatunk dinamikus alátámasztást nyújtó matracot is. Kerüljük el a hosszadalmas fekvést, inkább mozgassuk azokat a végtagjainkat melyeknél nem érzünk fájdalmat, ennek hatására keringésünk javul és jobban érezhetjük magunkat.

Napközben gyakran változtassunk testhelyzetet, kerüljük az egyoldalú terhelést.

Ha sokáig muszáj egy testtartásban maradnia (pl.munkavégzés), akkor az otthoni átmozgató torna, sportolás még fontosabb a hátfájás megelőzése érdekében.Tartsuk be a fokozatosság elveit, ha súlyzós edzésbe fognánk a kezdetekben javaslom személyi edző bevonását. Ha az úszás mellett döntünk hanyagoljuk a mellúszást,
mert a kiemelt fejjel végzett mellúszás, a hát izmainak feszült, görcsös állapotát okozhatja, helyette váltsunk inkább hátúszásra.- Háta hálás lesz érte.

Meleggel az izomfeszesség ellen:

Ha nem tapasztaljuk a gyulladás tüneteit, abban az esetben otthon saját magunk is tudjuk támogatni izmaink merevségének megszüntetését. Az enyhén meleg hőhatás kiválóan hatásos a megfeszült, merev izomzatra, mely nem csak javítja a vérellátást, de a hátfájásra is kiválóan alkalmas. Házi praktikaként a forró vízzel teli műanyag palack, törölközőbe csavarva kellően képes ellazítani merev izmainkat,  és nyugodtan fellélegezhetünk kínzó hátfájdalmainktól.

masszázs-otthon

Amennyiben napokon belül nem javulnak tünetei, ebben az esetben érdemes Orvos vagy szakember segítségét igénybe venni, aki szakmai tapasztalatával segíteni tud kínzó hátfájdalmának megszüntetésében.

Kérdése van? Hozzá szólna? Írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu-ra.

Amennyiben bejegyzésem hasznosnak találta kérem ossza meg közösségi oldalán is. Köszönöm!

Jó egészséget!

Egészség centrum az ÖN otthonában

Az egészség a legnagyobb kincsünk, melyet akkor érzékelünk leginkább ha elveszítjük azt. Már tanuló masszőrként fejembe vésődött, hogy csakis úgy lehet gyógyítani, hosszútávon segíteni egy  másik embernek, ha a kezelést, vagy tanácsainkat, úgy adjuk , mintha saját családtagjainknak adnánk- Ezt a mai napig így gondolom és a jövőben sem adok lejjebb.

Hogy mivel tudok segíteni Önnek mozgása szabadságának visszanyerésében?

  • Orvosi diagnózis és szubjektív vélemény, vizsgálat alapján történő célzott kezelés
  • Intenzív Orvosi Gyógymasszázzsal az izmok megfelelő tónusáért
  • Dorn féle manuális terápiával a teljes gerinc és ízületeinek egészségéért
  • Speciális Bükkszentkeresztről származó gyógynövény koncentrátumokkal
  • Nyugtató meleg-illetve hideg pakolással
  • Tens kezeléssel
  • Alacsony és magas vákuumú Köpölyözéssel
  • SMR hengerrel
  • Porckorong regeneráló Breuss masszázzsal
  • Gerinc-talpi reflexpontok ideg-inger terápiával történő kezelése
  • Fájdalmas izomcsomók Trigger Bar-ral való lazítása
  • Nyújtó technikák betanítása, kontrollálása
  • Időtakarékos megoldást, mellyel saját otthona kényelmébe veheti igénybe a kezeléseket.

Hiszek abban, amit teszek, és meggyőződésem, hogy az egyik legjobb helyszín a gyógyulásra a saját otthon meghitt környezete. Félreértés ne essék, nem vagyok se Isten, se Doktor, viszont úgy gondolom, hogy tanulmányaim tapasztalataim és hozzáállásom által képes vagyok segíteni, támogatást nyújtani olykor a legnehezebb időkben is. 

Amennyiben úgy gondolja, hogy a segítségére lehetek, hívjon bizalommal: 06/30 594 9225

Ha ismerősei közt van olyan személy, aki számára hasznos lehet segítségem, kérem ossza meg vele is, hálás lesz érte!

Jó egészséget!

TIPPEK: Hogy masszírozzuk meg párunkat otthon?

A masszázs az érintés tudománya, mely évezredekre tekint vissza ennek köszönhetően nem csak egy hatásos jól bevált gyógymód, hanem életünk minőségének egyik alappillére.  Bejegyzésemmel azoknak a nyitott személyeknek szeretnék kedveskedni, akik szeretnék elsajátítani a masszázs alapjait, és ezzel kényeztetni párjukat esetleg családjuk tagjait.  Már az elején fontosnak tartom kiemelni, hogy egy olyan masszázs módszert szeretnék megtanítani, mely segít harmonizálni, nem szexuális masszázs, de mégis jóleső érzéssel tölti el az embert, viszont úgy gondolom, hogy a komolyabb panaszokkal érdemes továbbra is professzionális gyógymasszőrt felkeresni, aki nem csak szakmai tudásával, hanem tapasztalatával is célzottabban tud segítségünkre lenni.

Lássuk a masszázst, mellyel elkápráztatjuk párunkat, és egy fárasztó hétköznapot megkoronázhatunk vele.

Először is tudni kell, hogy mit adunk párunknak, de ha szeretettel és alázattal végezzük, nem sikerülhet rosszul. Szánjunk elég időt a masszázsra, ne siessünk, ha tehetjük mécsesekkel, halk relaxáció zenével tegyük még felejthetetlenebbé a masszázs élményét.  Vivőanyagokat vásárolhatunk boltban, de előző bejegyzésem alapján akár minden el is készíthető otthon. Szükségünk lesz még egy ágyra/asztalra ahová párunk fekszik, és törölközőkre is. Fontos, ne izguljunk és figyeljünk oda, hogy mi is teljesen kényelmes pozícióban helyezkedjünk el!

A masszázs fő fogásai, teljes testnél:

Párunk feküdjön háton,  ellazult állapotban,  javaslom, hogy talppal kezdjünk, mert segít relaxálódni, amennyiben társunk szégyenlős, abban az esetben fektessük hason fekvő pózban javaslom a talp kezelését. A vivőanyagot egyenletesen osszuk el tenyerünkben, majd a kezelt felszínre is így vigyük fel azt.

Bontsuk három részre a talpat és hüvelykujjunkkal alulról felfelé kivitelezett mozdulatokkal, enyhe erővel körkörösen végezzük a masszázst. Előfordulhat, hogy párunk csiklandós, ebben az esetben nagyobb felülettel, és erősebb nyomással megszüntethetjük ezt az érzést. Tenyerünket ökölbe szorítva 1-1 sávban is végigmasszírozhatjuk párunkat, mely végeztével a lábakra térünk át, itt is bő olajhasználat, és a tenyérgyök igénybevételére lesz szükségünk, alulról felfelé végezzük a masszázst, a felfelé eső rész a hangsúlyosabb, szép lassan haladjunk és figyeljük párunk reakcióit. Az alsó végtagok masszázsa utána hasra fordulás(vagy ha hason feküdt párunk-akkor marad hason) következik, melyben először a felső végtagok masszázsa, a talpon végzett mozdulatokkal, illetve tenyérgyökünk kombinációjával történik. Két tenyérgyökünket, bő olajozással a felső végtagon párhuzamosan is végezhetjük, mely után apró rázásszerű mozdulatot is beiktathatunk.

A végtagok után jön a masszázs egyik legkellemesebb része, a hát,-nyakmasszázs, mely nemcsak kellemes, harmonizál, de egészségünkre is jó hatással van. Ebben az esetben is érdemes 3 részre bontanunk kedvesünk hátát, a lényeg hogy a gerincre egyetlen egy fogással se menjünk rá. A masszázs alulról felfelé végzendő, mindemellett apró nyolcasokat is “leírhatunk” tenyérgyökünkkel párunk hátán, simításokat végezhetünk sőt a 2.-3.-as ujjainkkal keressünk apró csomókat, melyeket enyhén nyomva, próbáljuk meg oldani az izom feszességét, ha nagyon fájdalmas érdemes tenyérgyököt használni. A fájdalomhatárig ne menjünk el, mert most fő célunk a párunk kényeztetése. A masszázst apró kisujjszélből végzett ütögetésekkel végezzük, a végén enyhén simítsuk át kedvesünk hátát felülről lefelé.

párunk-masszázsa

Röviden ennyi lenne párunk egyszerű masszázsa, mely célja , hogy kedvesünket kellemes élményekben részesítsük, mindemellett érezze törődésünket, odaadásunkat. Nagyon fontos , hogy figyeljünk mindig párunk reakciójára és akkor nem lesz gond a masszázzsal. Ez a bejegyzés a masszázs útján történő elindulás célját szolgálja, mely hozzásegít egy közös utazás megteremtéséhez, és olyan helyekre eljutni ahová csak nagyon kevesen képesek: Harmóniába testünkkel-lelkünkkel egyaránt.

Kérdése van? Esetleg a fogásokkal kapcsolatos képekre lenne szüksége, hogy párját meglephesse? Írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu-ra.

Vagy jelentkezzen hamarosan induló tanfolyamomra, melyen többek között párunk masszázsáról is szó lesz.

Amennyiben hasznosnak találta bejegyzésem, kérem ossza meg ismerőseivel is!

Jó egészséget!