Hogy enyhítsük a napégés utáni fájdalmakat?

A nyári forróságban a leglelkiismeretesebb odafigyelésünk ellenére is  előfordulhat, hogy bőrünk vöröses, irritált érintésre érzékeny lesz, ez a napégés , mely nem csak kellemetlen érzés, de veszélyeket is hordoz magában. Mit tudunk tenni, hogy enyhítsük a napégés okozta fájdalmakat, mindemellett szakszerűen járjunk el?  Lássuk, hogy dédanyáink házi praktikái mellett, milyen intézkedéseket tehetünk, hogy bőrünk újra egészséges legyen, és megszabaduljunk a kínzó fájdalmaktól.

Elsődleges szempont, hogyha “leégtünk”, abban az esetben kerüljük a napon való tartózkodást, mindemellett javasoltnak tartom az emelt dózisú vitaminbevitelt(Főként E-vitamin, és C-vitamin). Mérsékelt napégésnél(Amikor nem képződnek hólyagok) javaslom a langyos vizes körülbelül 25 fokos vízzel való zuhanyzást , esetleg az égett felület langyos vizes borogatását is.  Mindemellett a fokozott folyadékbevitel napi 3-4 liter is segítségünkre lehet napégés utáni napokban, amennyiben szív és vese panaszokkal küszködünk, érdemes háziorvosunk tanácsát kikérnünk. Külsőleg naponta kétszer-háromszor javasolt hűtő hatású balzsam(napozás utáni krém) használata, az égett felületre, mellyel komfortérzetünk jelentősen javul, mindemellett ha hőemelkedést tapasztalunk, abban az esetben érdemes fájdalom és lázcsillapítót is alkalmaznunk.

A tejföl tévhite: A tejet, tejtermékeket régóta ajánlják napégésre, mely átmenetileg enyhülést hoznak az égett felszínen , viszont hosszútávon a regenerálódást nem segítik, gyulladáscsökkentőként nem alkalmazhatóak, mivel a bennük lévő zsír, és vitaminok nem igazán tudnak felszívódni bőrünkön keresztül.

Masszázs és napégés: Napégés után bőrünk automatikusan nem kívánja az érintést, ebben az esetben még ha izmaink merevek is, nem érdemes masszíroztatni, legyünk türelemmel és várjuk meg a természetes regeneráció folyamatát. Apró torna, nyújtás ajánlott, illetve első kezelésnél érdemes masszázshoz körömvirág tartalmú vivőanyagot és a masszázs szempontjából enyhébb simító technikákat alkalmazni.

napégés-norbi-masszőr

Kérdés van? Hozzászólna? Írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu -re.

Amennyiben hasznosnak találta a napégéssel foglalkozó bejegyzésem, kérem ossza meg másokkal is!

Jó egészséget!

Masszázs az időjárásnak megfelelően

Masszőrhöz járni nem luxus, sokkal inkább mindennapjainkhoz alapvetően hozzátartozó szertartás, terápia, öröm, mellyel nemcsak testünk újul meg, de lelkünk is legelőnyösebb fényében tündököl majd, mindemellett a prevencióban, rehabilitációban is nagy szerep jut a masszázsnak.  Egy jó masszázs megmutatja a helyes utat, sőt a masszázs maga az út, mely apró “kövekből”, fogásokból épülve fel alkotja a nagy egészet, a kellemes közérzetet, az élet igazi megismerését.

A jó terapeuta mindig páciense érdekét nézni, mindig azt teszi amivel még jobban hozzá tud járulni jobb életminőségéhez, mindemellett különböző tényezőket is figyelembe vesz, ilyen tényező például az időjárás. Érdemesnek tartom beszélni erről a témáról, mert nagyon sokan gondolják azt, hogy mindig a “megszokott” masszázs tesz jót.  Nos, ez nem így van.

Az időjárás nagyban befolyásolja mindennapjainkat, közérzetünket, érzelmeinket, de gondolatainkra is hatással lehet, egy figyelmes terapeuta nem hagyhatja ki ezt a fontos tényezőt egyetlen egy kezelés alkalmával se.(Aki ezt a lépést kihagyja nagyban kockáztatja a harmóniát, és a masszázs kellemességét is.)

Fontos tudni, hogy melegben izmaink lazábbak, ezért a masszázsnak, mint mechanikai ingernek kevesebb időre van szüksége a fellazításra, ilyenkor ajánlott hűvösebb olajokat használni.
A legjobban bevált vivőanyagok ilyenkor az olíva, illetve szőlőmag olaj, de a kókuszzsír olvadt változata is megfelelő lehet. Melegben kerüljük az édes illatokat, mert ezek a fülledtség, töménység érzetét keltik, helyettük inkább használjunk természetes citrus aromákat a nagy melegben kellemesen, frissítően tudnak hatni testünkre. Mindezek mellett ha saját magunk(, mint én) készítjük masszázs olajunkat, a meleg időkre játszhatunk a kámfor és eukaliptusz mennyiségének adagolásával, minél több a kámfor annál hűsítőbb lesz vivőanyagunk, de ha tehetjük azért igyekezzünk a középúton járni. Masszázs olajunkat kiegészíthetjük gyógynövényekkel is, személy szerint majdnem minden vivőanyagomban szívesen alkalmazok fekete nadálytőt, orbáncfüvet esetleg frissítő citromfüvet is, de a zöldtea kivonatokkal is új módon kényeztethetjük testünket és lelkünket egyaránt.

Tudnunk kell azt is, hogy ha esetleg gyors lehűlés következne be, abban az esetben izmaink is feszesebbek lesznek, mindemellett harmonikus hangulatunkból is kiléphetünk, mely enyhe diszkomfort érzettel párosul.
A legfontosabb ilyenkor enyhe melegítő vivőanyagok alkalmazása, édes illatokkal kombinálva. (és egy erősebb masszázs.) Nem fontos tömény paprikaolajat használni, de kombinálhatjuk egy másik bázisolajjal (pl. mandula olaj) esetleg erdei fenyő kivonattal dúsíthatjuk. A természetes aroma kiválasztása is sokkal inkább az édesebb illatok felé vezet, legyen szó ínycsiklandó csokoládéról vagy a fenséges vaníliáról, mindkettő egyaránt megállja a helyét. Gyógynövényként a levendulát emelném ki, melyet akár kis mennyiségű mézzel is keverhetünk össze.

Ne feledjük el, hogy csak olyan vivőanyagot alkalmazzunk masszázs során, amit mi magunk is elfogyaszthatunk.

Legyünk kreatívak, merészek és hallgassunk belső megérzéseinkre.

Sok sikert hozzá!
image

Amennyiben hasznosnak találta bejegyzésem, kérem ossza meg másokkal is.

Jó egészséget!

Hogy vészeljük át a gyors időjárás változást?

Időjárásunk napról napra változik, egyre pontosabbak az előrejelzések, de azért így is kiszámíthatatlan egyik napról a másokra történő jelenség, melyre kívülről sajnos egyáltalán nincs befolyásunk. A rendkívüli, szélsőséges változások szervezetünket is megviseli, és rossz közérzet, levertség, esetleg súlyosabb panaszok is jelentkezhetnek.

Mit tudunk tenni, hogy átvészeljük ezeket a napokat? Mitől lesz jobb nekünk?

Mint blogolvasóim tudják, nagyon fontosnak tartom a folyadékbevitelt, naponta 2-3 liter, melegebb napokban 4-5 liter, folyadék fogyasztása javasolt.(Volt olyan eset, amikor átestem a ló túloldalára 8-9 liter napi folyadékkal,de erről majd  a jövőben mesélek itt a blogon.) Sokan nem tudják, de rengeteg fejfájásos panasz enyhíthető megfelelő folyadékbevitellel, persze azért itt is vannak bizonyos határok. Kerüljük a koffeint, amennyire csak lehet, helyette fogyasszunk leginkább zöld teát, illetve  a nagy melegben a mentákból készült tea is nagy segítségünkre lehet, egy kis citrommal máris megfelelő üdítő alternatíva lehet számunkra. Éjszakára fogyasszunk el fél liter hideg kefirt, hisz nem csak kiváló kalcium forrás, de víztartalma és hasznos baktériumtartalma is segítségünkre lehet alvásnál.

Fontos még említést tennem, a megfelelő ásványi só bevitelről is, érdemes lehet táplálékkiegészítőként bevinni szervezetünkbe, mindezt megfelelő multivitaminnal kombinálva. Kalcium, Kálium, Magnézium,B6-B12 vitaminok bevitele nemcsak, idegrendszerünknek, csontjainknak, de izmainknak sok segítségére lesz. Lenkei Dr. Úr  javaslatára a naponta egy fél teáskanál sót is beviszek szervezetembe, melytől nemcsak a közérzetem jobb, de a gyors hőmérséklet ingadozást is rugalmasabban viselem.

A megfelelő alvás: Bár nagy melegben nagyon nehéz kipihentető alvást elérnünk, mindig alkalmazzunk a hőmérsékletnek megfelelő takarót. A klímát éjszakára ne üzemeltessük, mert akár felső légúti megbetegedéseket is okozhat. Figyeljünk rá, hogy a napi 8-óra alvás meglegyen, mindemellett a megfelelő stresszkezelés, relaxációs technikák, meditáció, esetleg masszázs is megfelelően tud segíteni átvészelni az időjárást.

Mit tehet a masszőr, hogy könnyebben áttudjuk vészelni az időjárás okozta panaszokat?

Tartson velem, és a következő blogbejegyzésemből megtudhatja!

időjárás-norbi-masszőr

Kérdése van? Hozzászólna? Írjon e-mailt: norbert@kiseri.hu

Amennyiben hasznosnak tartotta bejegyzésem kérem ossza meg másokkal is!

Jó egészséget!