Egy hatásos kiegészítő nyújtó technika a csuklyásizom merevségének megszüntetéséhez

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, sok páciensnél veszem észre, hogy nyak és vállfájdalmaikat, nem a trapéz(köznyelvben csuklyás) izom, illetve nem az ez alatt lévő rombuszizmok okozzák, hanem sok esetben a lapocka emelő izom(m.levator scapulae) feszessége, miatt áll az egész egy “masszává”, és okozza a fájdalmat.

Mit tudunk tenni?

Három lépésben könnyedén megszüntethetjük:
1.A fájdalmas rész oldali tenyerünket az ellenoldali lapockára helyezzük.(Ha nem megy, akkor elég a gerincre helyezni)
2.A másik tenyerünket a fejünkre, a fül feletti részre rakjuk.
3.Majd enyhén 45 fokban előre húzni a fejet, a fül feletti kezünkkel, és 15-30 másodpercig végpontban kitartani.

Teljesen más érzés lesz, mint ha csak a trapézizmot nyújtanánk, tegyen egy próbát!

lapocka-emelő-izom-nyújtása

Kérdése van? Hozzászólna? Írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu -ra.

Amennyiben hasznosnak találta bejegyzésem, kérem ossza meg ismerőseivel is, segíthet!
Jó egészséget!

Hogy kezeljük és szüntessük meg kínzó fájdalmainkat nyakunkon és derekunkon?

A Tapinggel a Dorn terápia képzésen találkoztam először, az elején kicsit szkeptikus voltam működésével kapcsolatban, de az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján kellemesen csalódtam benne. Főként nyak és derékfájdalmaknál alkalmazva, a Gyógymasszázst és Dorn terápiát kiegészítő kezelésként hosszútávon lehet fixálni területeket, ezzel izomfeszességet oldani, fájdalmat csökkenteni.  Csak ajánlani tudom!

Íme két videó nyak és derékfájdalmak kinesio tape-pel való kezelésére, mellyel a masszázs és a Dorn korrekció hatása még napokkal tovább is hatékonyan meghosszabbítható:

Kérdése van? Hozzászólna? Írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu-ra.

Amennyiben hasznosnak találta bejegyzésem kérem ossza meg másokkal is, nyak és derékfájdalmakkal küszködő ismerősei hálásak lesznek érte! Jó egészséget!

TUTI TIPP: A masszázs csomagot rendelő páciensem, ajándék kinesio tape kiegészítő terápiával lesznek gazdagabbak, ehhez csupán annyit kell tennie, hogy telefonos/Online rendelés esetén a 4678-as kódra hivatkozik.

SMR hengerrel hátfájás ellen

Az elmúlt hetekben találkoztam egy fantasztikus eszközzel, mellyel akár saját magunk is “Orvosolhatjuk” az izmaink merevségéből létrejövő fájdalmakat, nincs benne semmilyen trükk ráadásul a gyakorlatok hamar elsajátíthatóak és helyesen végezve teljesen veszélytelenek.

Mi is az az SMR henger és mire jó?

Egy kemény szivacshenger, mellyel különböző speciális gyakorlatokat végezve az izompólya fellazul, és saját
testsúlyunknak köszönhetően tudjuk kimasszírozni a letapadásokat, és az a fibrózus szövetet ellazítani, ami
körbeveszi és elválasztja izmainkat.

Milyen pozitív hatásai vannak az SMR hengernek?
-könnyebb izomregenerálódás
-hatásosabb izomfejlődés
-rendszeresen végezve terhelési szintjük nagy mértékben növekszik
-izom sérülésveszély csökken, izmunk visszanyeri eredeti tónusát.

Fontos tudnivalók az SMR hengerrel végzett gyakorlatoknál:
-Első “Ön kezelés”fájdalmas, óvatós, testünk fokozatos ráterhelése javasolt.
-Rendeszeres SMR henger használat, napi 10-15 perc az összes gyakorlatra.
-“Gócponton” történő tartás, kis ide-oda történő mozdulatokkal.

Saját tapasztalataim az SMS hengerrel:
A hónapok során főként thoracalis, lumbalis és sacrális területen alkalmaztam, az első napokban, a leírt
fájdalmakat tapasztaltam, viszont az elkövetkező időkben már-már kellemes érzést tapasztaltam, mindemellett
mozgékonyabbnak éreztem az önkezelt területeket. Mindenképp ajánlom olyan pácienseknek, akik letudnak feküdni
a földre, illetve nem okoz problémát a rendszeresség betartása, esetlegesen kisebb fájdalmak elviselése.

smr-henger-masszőr

Kérdése van? Feltenné? Esetleg az SMR hengerrel végzett gyakorlatok érdekelnék vagy szeretne egy SMR hengert?
Írjon bizalommal, amiben tudok segítek: norbert@kiseri.hu

Amennyiben tetszett a bejegyzés, vagy ismerősi körében szenved valaki hátfájdalommal ossza meg bátran, segíteni fog!
Jó egészséget!

Javasolt nyújtások főbb izomcsoportokra

Találtam pár olyan hasznos nyújtási gyakorlatot, melyek a leggyakrabban előjövő izomproblémákra nyújtanak megoldást, használják egészséggel:

masszázs-házhoz-nyújtás (1)

masszázs-házhoz-nyújtás (3)

masszázs-házhoz-nyújtás (4)

masszázs-házhoz-nyújtás (5)

masszázs-házhoz-nyújtás (6)

masszázs-házhoz-nyújtás (7)

masszázs-házhoz-nyújtás (8) masszázs-házhoz-nyújtás (9)

masszázs-házhoz-nyújtás (10)

masszázs-házhoz-nyújtás (12)

masszázs-házhoz-nyújtás (13)

masszázs-házhoz-nyújtás (14)

masszázs-házhoz-nyújtás (15)

 A gyakorlatok iránymutatóak, melyek helyes végzéséhez szükséges lehet szakember tanácsát kérni. 

Kérdése van? Hozzászólna? Írjon e-mailt: norbert@kiseri.hu

Amennyiben hasznosnak találta bejegyzésem kérem ossza meg mozgás szervi panaszokkal küszködő ismerőseivel is, sokat segíthet!  Jó egészséget!

Barnulást elősegítő napozási tippek

Itt a nyár, szinte mindenki egészséges csoki barna szeretne lenni, viszont nem árt vigyázni a napon, ha tehetjük kerüljük a déli órákat, fogyasszunk sok folyadékot, és pár tippet is megosztanék Önnel mellyel, még könnyebben érhető el a várva várt barna szín.

-Fokozatosság elve, már tavasszal kezdjük hozzászoktatni bőrünket a napozáshoz, kezdetben 10-15 perc “elő napozás” ajánlott.

-Kezdjünk el időben fogyasztani, olyan zöldségeket, melyek természetes béta-karotint juttatnak szervezetünkbe, ilyen például a sárgarépa, vagy spenót, de mindemellett a goji bogyó, és algák fogyasztása is hozzájárul az egészséges barnuláshoz.

– Már reggeli elindulásnál kenjük be magunkat magas faktorszámú napozókrémmel, és használjunk napozás utáni testápolóként kókuszolajat, illetve enyhe bőrpír esetén a friss aloe vera levél vagy shea vaj is segítséget nyújthat.

Ne szolárimozzunk tavasszal/ napozás előtt, nem csak bőrünket szárítja ki, de csak álbiztonságot ad, mely nem hasonlítható össze a nap igazi fényével.

Keressük fel masszőrünket, egy masszázzsal egybekötött bőrradírozás, mellyel a felső elhalt hámréteget eltávolítja nagyban hozzájárul a napozás eredményességéhez, mindezt saját javaslatom szerint érdemes mély hidratáló krémmel befejezni.

Nyárra fel!

napozás-norbi-masszőr

Kérdése van? Hozzászólna? Esetleg saját barnulási tippje van? Írjon e-mailt: norbert@kiseri.hu

Amennyiben tetszett a poszt, kérem ossza meg másokkal pl. nyaralni induló rokonaival is. Köszönöm!
Jó egészséget!

Szülőfalumban Bükkszentkereszten voltunk

Az elmúlt napokban szülőfalumba a nyugalom szigetére Bükkszentkeresztre látogattam, íme néhány kép róla:

bükkszentkeresztmasszőr (1)

bükkszentkeresztmasszőr (2)

bükkszentkeresztmasszőr (3)

 

bükkszentkeresztmasszőr (5)

 Amennyiben Bükkszentkereszten csendességben és harmóniában szeretne kikapcsolódni, pihenni családjával, barátaival , ajánlom figyelmébe Keresztapám hangulatos, kiváló panorámával rendelkező magánszállását: http://bukkiszallas.hu/