A puffadás leküzdhető

Az emberek harmadik leggyakoribb emésztőrendszeri panasza a puffadás, mely rengeteg embernek jelent komoly diszkomfortérzést a mindennapokban. A panaszok két nagy csoportra, bonthatóak, objektív esetben ki lehet mutatni a megnövekedett bélgáz mennyiségét(Pl.Fizikális vizsgálattal), viszont a felfúvódottságról panaszkodó páciensek többségében a bélgáztartalom normális, azonban a természetes bélfeszülést is panasszal élik meg.  Fontos, hogy minden esetben forduljunk Orvoshoz, aki részletesen kivizsgálja panaszainkat, viszont a tüneteket a természet patikájával is saját magunk enyhíthetjük.

puffadás-norbi-masszőr

Már nagymamám is gyerekkoromban bélbántalmakra, mindig köménymaglevest főzött, de mindemellett teaként is csökkentik a puffadásérzetet. Ajánlott mennyiség napi 1 csésze, viszont arra figyeljünk oda, hogy a köménymag legyen összetörve felhasználás előtt, mert az illóolajok csakis így fejtik ki hatásukat.

Második természetes emésztéskönnyítő növényünk a kapor, mely főként azoknak az embereknek jelent alternatívát, akik nem kedvelik a kömény jellegzetes ízét.

fahéj-norbi

A fahéj és gyömbér hatása is legendás a puffadással küzdőknél,  melyek emésztésserkentő, méregtelenítő hatással is bírnak. Érdemes őket is forrázással készíteni. De a levenduláról se felejtkezzünk meg, hiszen nyugtató hatásán kívül a levendulaolajat, sokan használják a puffadás ellenszereként kockacukorra cseppentve.

norbi-masszőr-hasmasszázs

Masszázs terapeutaként a belek óra járásával megegyező irányú enyhe simítását, masszírozását javaslom, de gyermekkoromból emlékszem még  a “meleg fedővel” való kezelésre is, melyet törölközőbe csavarva a belekre helyezve, a belek ellazulását okozva segített a fájdalmakon.(Vigyázzunk meg ne egéssen!) Javaslom még a talp reflexzónák emésztőrendszeri stimulálását is, mellyel  méregteleníthetünk, s megőrizhetjük egészségünket. Fontosnak tartom még az étkezésre való odafigyelést, a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztást , és a mozgás”dús” életmódot is.

Jobbulást és jó egészséget kívánva Önnek!

 

Miért jó a masszázs otthon?

A masszázs az otthon hangulatában kiváló alternatíva lehet rohanó világunkban azoknak az embereknek, akiknek kevés idejük van elmenni egy szállodába, wellness vagy egészségügyi intézménybe szoros időbeosztásuk miatt. Ebben az esetben egy előre egyeztetett időpontban a masszőr felkeresi otthonában, majd az adott kezeléssel, hozzájárul közérzetének javulásához, szervezetének relaxációjához, gyógyulásához,.

Fontos megemlíteni, hogy a masszázs otthon, mindig a professzinalizmusra helyezi a hangsúlyt, így ugyanazt a hatást éri el, mint intézményben lévő “társaik”, viszont az otthon bensőséges hangulatának köszönhetően,  nemcsak az utazás idejét spórolja meg Önnek, de hozzájárul saját mindennapjai harmóniájának megteremtéséhez.

norbi-masszőr-masszázs-otthon

A professzionalizmusról a Magyarországon legmagasabb masszőri képzettséget adó, szakmai jeles Orvosi Gyógymasszőr Oklevél, folyamatos továbbképzések, autodidakta tanulás , tapasztalat, illetve becsületes, embercentrikus  hozzáállás gondoskodik 2008-óta, amióta a masszázs terápiák irányába elköteleztem magam.

A masszázs tárgyi feltételeiről a összecsukható mobil masszázságy, fejpárna , és a folyamatosan fertőtlenített lepedők, és különleges masszázstartozékok gondoskodnak.

norbi-masszőr-masszázs-otthon2

A harmónikus hangulat, illetve fizikai egyensúly megteremtésében a különböző illatú, illetve gyógyhatású vivőanyagok, krémek, olajok segítenek. Fontos számomra, hogy kőolajszármazék mentes, természetes olajjal dolgozzak. A relaxációs zene is fontos eleme a masszázsnak, mely a chill out stílus kedvelőinek valódi zenei csemegéket vonultat fel, de kérésre klasszikusok, áriák, sőt személyiségfejlesztő hangoskönyvek is hallgathatók az ellazulás fokozása érdekében.  Amennyiben masszázs során beszélgetni szeretne, arra is lehetőség van, a diszkréció garantált!

Tartson velem, pihenjen, gyógyuljon és szakadjon ki a hétköznapok rohanásából és tapasztalja meg a masszázs csodálatos hatásait saját otthonában!

Tisztelettel:

Kiséri Norbert

Masszázs Terapeuta

Cipő fontossága

Úgy gondoltam fontos megemlíteni a “cipő témát” , hiszen rengeteg tévhit, városi legenda lengi körül a lábbelik hordását legyen szó a magassarkún át a tornacipőkig egy dolog biztos a témávalal kiemelkedően foglalkozni kell, hiszen a lábunk “viszi” felső testünket egész nap, nem mindegy, hogy mit és hogyan választunk.

image

Talán a legfontosabb szempont  , hogy a lábbeli a nap folyamán segítse a lábat és ne gátolja annak statikáját. Tudnunk kell, hogy súlyunk az 1.-es 5.-ös lábtőcsontokra és 70%-ban a sarokcsontra nehezik.(Boltozatokat képez.) Épp ezért ajánlott mellőzni vagy legalábbis alkalmi hordásra mérsékelni a magassarkú cipőt, mert ebben az esetben lábunk egy kényszerhelyzetbe kerül és előbb utóbb deformitásokat, fájdalmat, majd a térd, a csípő és gerincoszlop statikájának megbomlását okozhatja.

image

De a túl alacsonytalpú cipőt sem javasolnék, ebben az esetben napi járásunk folyamán a sarokcsont nekiütődik a talajnak, és leegyszerűsítve egy autó lengéscsillapítójához hasonlóan folyamatosan terheli az alsó és felső ugróízületet.

Mit javasolnék?

Ha lehetséges, akkor 3-4 cm talpvastagságú, magas szárú, jól szellőző cipőt javasolnék hosszú távú viselésre, az időjárásnak  megfelelő változatban.
Bár kevesen teszik, de fontos még a megfelelő talpbetét, mely a lábboltozatot követve, természetesen segíti talpunk egészségét.
Fontos, hogy ha otthon vagyunk legyünk elegendő időt mezítláb, vagy bátrabbak a nagy kavicsokon való járkálást is kipróbálhatják, mindkettő módszer kiválóan erősíti a talp izmait.(Elkerülhető a lúdtalp.) Erről jut eszembe , hogy gyerekkorom egyik ortopédiai szakorvosa a Legón való járkálást javasolta.-De ezzel a módszerrel, csak óvatosan!

image

U.I:
Megfáradt lábainknak jól eshet egy masszázs is, mely során a talpon lévő izmok masszírozásával jóleső érzés mellett, a kritikusan terhelt pontok is hatásosan kezelhetőek.

Jó egészséget!

A tavaszi fáradtság egyik leghatásosabb ellenszere

Előző bejegyzésben szó volt  tavaszi fáradtság leküzdésének módszereiről, most viszont az egyik leghatásosabb fegyverarzenált kerül bemutatásra, amellyel egyre felgyorsuló világunkban SIKERESEN le tudjuk majd küzdeni a tavaszi fáradtságot, és nem csak tavasszal, hanem egész évben kiválóan érezhetjük magunkat, káros mellékhatások nélkül.

Miben rejlik a tavaszi fáradtság?

Mozgáshiány, napfényhiány, vitaminhiány, keringés lassulása és olykor-olykor a külső pl.időjárási tényezők is megjelennek.

Ki akar szabadulni a kínzó fejfájás karmai közül vagy tenni akar a bágyadtság, állandó álmosságérzet ellen?

FANTASZTIKUSAN SZERETNÉ MAGÁT ÉREZNI?

A megoldás, csak kattintásnyira van ÖNTŐL! Jobb élet, nagyobb stressztűrő képesség, a fájdalom és a fenti tünetek megszűnnek. ÜDVÖZLÖM A MEGÚJULT TESTÉBEN, A TAVASZI FÁRADTSÁG ELTŰNT ÉS EGÉSZSÉGESEBBEN ÉRZI MAGÁT,MINT VALAHA!

De mi is a megoldás , amit már sokszor emlegettem?

A MEGOLDÁS A MASSZÁZS, MELY TESTÜNKÖN KÍVÜL LELKÜNKET is RINGATJA. Keringésfokozó hatása lévén a tavaszi fáradtság egyik leghatásosabb ellenszereként küzd, és győzi le a legnagyobb tavaszi fáradtságot is!

Válasszon tavaszi fáradtság leküzdő masszázst és még ki se kell mozdulnia otthona kényelméből,  a masszázs mindenkinek házhoz jár, aki:

-szeretne egészségesen élni,

-tavaszi fáradtságban szenved,

-stresszes életet él,

-mozgásszervi panaszai vannak.

Speciális AZ ÖN IGÉNYEIRE SZABOTT masszázs ÖNNEK , az évek óta Budapesten tevékenykedő masszázs specialistájától!

“Az interneten találtam rá Norbira.Eleinte nem hittem benne , hogy a neten lehet találni jó  masszőrt, de Norbival teljes mértékben elégedett vagyok. Köszönöm.” Gy.Zsolt, Budapest

Mi történik a masszázs során?

-A pulzus és vérkeringés optimalizálódik

– A sejtek anyagcseréje gyorsul(Méregtelenítés egyik alappillére!)

– Növekszik a szövetek tápanyag ellátottsága

-Vérbőség alakul ki

-Nő az izomzat teljesítőképessége, megszűnik az izomfáradtság.

Sőt erősödik a szervezet ellenállóképessége is!

Tapasztalja meg a masszázs csodálatos hatásait, és harcoljunk együtt a tavaszi fáradtság ellen, az egészséges életet támogatva!

Hívjon bizalommal, és élje meg az egészség örömeit a mindennapokban!

06/30 594 9225

norbi-masszőr-harc

Tavaszi feltöltődés fontossága

Tavasz közeledtével ébredeznünk kellene pont úgy , mint a természetnek, de előfordul, hogy a tavaszi “kikelet” helyett, sokan bágyadtak, aluszékonyak, sőt sokan fejfájásról, szédülésről panaszkodnak.

Mára, már a tudomány is elismeri, “tavaszi fáradtság” létezik. De mi lenne mindennek az oka? Miért érezzük magunkat rosszul, amikor már a tavaszi napsütés csodálatos érzését megtapasztaltuk?

A valódi okok, a tavasszal kialakult vitaminhiányban, napsütéses órák hiányában, nem megfelelő táplálkozásban és az időjárás változásában keresendőek.  Mit tehetünk?

tavaszi-fáradtság-norbi-masszőr

Nem, lehet elégszer hangsúlyozni az étkezés fontosságát, válasszunk könnyű vitaminban gazdag  ételeket , naponta többször kisebb adagokban vigyük be őket. Igyunk a megszokottnál több folyadékot, 3-4 liter/nap és figyeljünk oda a vitaminbevitelre is. Véleményem szerint ilyenkor is fontosabb a magasabb dózisú vitamin. ( Egyes pácienseim a folyamatos nagymennyiségű vitaminbevitelnek köszönhetően sokkal könnyebben mozognak, izomfájdalmaik kevesebbszer alakulnak ki.)Kerülje vagy legalábbis mérsékelje a koffein és alkoholfogyasztást. Figyeljünk oda a megfelelő mennyiségű pihenésre is, napi 8 óra alvás minimum javasolt. Illetve keressünk a szabadban végezhető sportokat, szabadidő eltöltési módokat. Kerékpáozzunk, szaunázzunk, jógázzunk, masszíroztassunk. A tanácsaim megfogadásával, könnyedén elkerülheti a tavaszi fáradtságot, és könnyebben élheti mindennapjait!

Jó egészséget!

Javasolt torna kézzsibbadás enyhítésére

Előző bejegyzésemben a kézzsibbadásról kezelési módjairól írtam, jelen bejegyzésem egy több természetgyógyász által javasolt és eredményesen alkalmazott tornát mutat be kézzsibbadás tüneteinek enyhítésére, megszüntetésére.

A módszer lényege a rendszeresen végzett gyakorlatok hatásán alapul, mellyel olyan izmok merevségét szüntetjük meg, melyeket a hétköznapokban ritkán használunk, de mégis befolyásolják a mediánusz ideg összenyomását.

A tornát Önmagunk is könnyen elsajátíthatjuk, nem igényelnek szakemberi kontrollt , viszont saját érdekünkben fontos az alábbi szabályokat betartani:
-A gyakorlatokat reggel illetve este is szükséges végeznünk, minden nap.
-Tartsuk be a fokozatosság elvét, kezdjük napi 2-4perccel, majd emeljük.
-Soha nem szabad egy izmot megeröltetni, vagy nagyon leterhelni.
-A gyakorlatok között érdemes tenyérmasszázst végezni. Jól eshet a tenyéri bőnye nyújtása is.
-Erős fájdalom esetén azonnal függesszük fel a gyakorlatot.

Az első feladat:
1.Helyezkedjünk négykézlábra,úgy hogy a tenyér a földön legyen, ujjaink előre nézzenek.
2.Egyenesítsük ki karunkat, picit dőljünk előre , és lábainkat kissé emeljük meg.
3.A csuklónkban húzó, feszítő érzés jelenik meg, nem szabad, hogy túl erős legyen illetve fájdalmat okozzon!
4.Kezdjünk el számolni lassacskán 25-ig. A gyakorlat végzési idejét, illetve a terhelés nagyságát mindenki magának szabja meg.(Fokozatosság elve)

image

Második feladat:
1.Helyezkedjünk négykézlábra, tenyereink felfelé helyezve, ujjaink hátrafelé nézzenek.
2.Karunkat az első gyakorlatban ismertetett módon lassan egyenesítsük ki, majd kicsit dőljünk hátra.
3. 25-másodpercig tartsuk meg, melyet fokozatosan emeljünk gyakorlati rutinunk előrehaladtával. Kerüljük a fájdalmat!

image

Optimális hatás elérése érdekében:
-Napi 2-szeri rendszerességgel 4-4 gyakorlat.
– Az ajánlások lassú számolás esetén 100 és 600 másodperces tartást javasolnak. (Napi 20-30perc idő szükséges a tornára.)
-Nyújtsuk trapézizmunkat, és karizmainkat is:

image

image

-Masszíroztassunk heti/kétheti rendszerességgel.

Eredmény:
A betegség kialakulásától számított nem előrehaladott állapotban 5-8 héten belūl tapasztalható változás , tünetek enyhülése, megszűnése.
(Minél előrehaladottabb a működészavar, annál hosszabb és intenzívebb gyakorlatvégzésre van szükség.) Fontos megemlítenem még az Orvossal, szakemberekkel való kapcsolattartást illetve azt, hogy folyamatosan figyeljük testünk reakcióit.

Kérdése van? Hozzászólna?
Írjon e-mailt: norbert@kiseri.hu

Jó egészséget!

Alternatív megoldás kézzsibbadás kezelésére

Sajnálatos módon egyre fiatalabb korban fordulnak elő kézzsibbadással járó tünetek, mely érzészavarral, megrázásra enyhülő bizsergő érzéssel párosulnak.  A statisztikák szerint a betegség egyaránt érinti a férfiakat és a nőket is, és mivel a jelenség több okra is visszvezethető , ezért jobb ha a diagnózis felállítását nagy gyakorlattal rendelkező szakorvosra bízzuk.

Nagyon fontos, hogy a kialakuló panaszokat azonnal kezdjük el kezelni, még mielőtt a műkodészavar nem ér el egy állandósult állapotot. (Ezt következőn nehezebb visszaállítani, a sokkal nagyobb az esélye, hogy  panaszok visszatérnek.)

A nyugati orvoslás a betegség kezelésére gyulladáscsökkentőket, izomlazítókat javall. Mindemellett a panaszok megszűnése érdekében pihentetést, nyugalomba helyezést javasol. Előrehaladt állapotban a műtét is felmerülhet, ebben az esetben ugyanis felvágják a nyomás kialakulásáért felelős szalagot, és ezáltal csökkenhet vagy meg is szűnhet az idegre gyakorolt nyomás.

Mit tehetünk MI a kézzsibbadás megszűnésének érdekében?

Első körben hideg-melegvizes váltózuhanyzás javasolt, a keringés fokozásának érdekében.
Egyes pácienseim beszámolnak szauna után megszűnő zsibbadásról is.-Érdemes tennünk egy próbát nekünk is.

image

Másodsorban hát-váll-nyak és felső végtag masszázst javasolnék, a nyakkal kezdődően(szegmentumonként vivőanyag nélkül) majd intenzív izomlazító hatóanyag tartalmú vivőanyaggal, Tens kezeléssel és kimozgatással, illetve főként trapéz izom nyújtással kiegészítve heti-kétheti rendszerességgel.

Harmadsorban tornát javasolnék, mégpedig egy speciális tornát melynek eredményéről(panaszcsökkenés,panaszmentesség) egyre több természetgyógyász számolt be.
Hogy mi is ez torna? A alábbi linkre kattintva megtudhatja: norbimasszor.hu/javasolt-torna-kezzsibbadas-enyhitesere/

Mit csinálhatunk vasárnap, ha minden bolt bezár?

Eddig ha vasárnap ellátogatott az ember egy bevásárlóközpontba, tíz esetből legalább kilencszer nagy tömegbe futott bele, amiből arra következtetek, hogy a magyar emberek nagyrésze vasárnap tudja elintézni a bevásárlást, sőt egyes emberek számára a plázàk folyosói jelentik a kikapcsolódást.- Nos ez változik majd, hiszen Március második felében, a nagyobb bevásárlóközpontok mind-mind bezárnak majd.

Mi lesz a rengeteg felszabaduló idővel?
Annak jártam utána, hogy hogyan tudjuk a felszabaduló időtöbbletet praktikusan felhasználni? (Hogy ne úgy érezzük úgy, ha esetleg vasárnap dolgoztunk volna, hogy kevesebb fizetést kapunk.)

Elsőként ha tehetjük, töltsūk családunk körében ezt a felszabadult napot, de ne kényszerszerűen, sokkal inkább próbáljunk meg igazán odafigyelni rájuk, problémáikra és tapasztalatainkat osszuk meg velūk. Vagy szervezzūnk programokat, jó idő esetén kiránduljunk , esetleg ha rossz az idő közös élményneket a múzeumokban, mozikban is szerezhetünk, sőt a legspontánabb ötletek tudnak a legjobbak lenni, vásároljunk egy rollert és járjuk be vele Budapestet. -Teljesen más élmény lesz , mint a hétköznapok utazása,de tényleg csak a fantáziánk szabhat határt a dolgoknak.
image

Ha esetleg elfáradnánk, vagy fájdalmaink vannak, akkor egy masszázs sokat tehet testünk és lelkünk harmóniájáért, sőt akár a következő hetūnket is feldobhatjuk vele- Izmaink hálásak lesznek érte.

De a vasárnapunkat tölthetjük, Önmagunk képzésével is, tanulhatunk nyelvet, új szakmai dolgokat, vagy párunkkal közösen is valami újat.
Lényeges, hogyha bármit csinálunk, ne hiányként éljük meg, hanem új lehetőségként! -Ne feledjūk, csakis a szeretet segítségével élhetünk teljes és boldog életet! Bátran vágjunk bele!

Mi a legjobb megoldás alvászavarra?

A napokban elkészítettem minden idők egyik legjobb “alvás” teáját, amely segít a sejtszintű regenerációs állapot elérésében, mindemellett káros mellékhatásoktól teljesen mentes, sőt függőséget sem alakít ki.

Hozzávalók:
1 ek Komló
1 ek Macskagyökér
1 ek Orbáncfü
2 ek Levendula
Fél ek Citromfű

image

Elkészítés:
Teatojásban, vagy forrázással elkészült teát, elalvás előtt negyed órával elfogyasztva, kellemes nyugodt regenerálódást biztosít. Masszázs utáni relaxációs teaként is csak ajánlani tudom. Próbálja ki!

Hogy őrizhetjük meg egészségünket?

Az életminőség javítása pár lépésben megírása óta, rengeteg üzenet érkezett a témával kapcsolatban. Sokan leginkább a lelki háttérre kiváncsiak, hogy hogyan lehetne megtenni az első lépéseket, úgy ,hogy elviselik a család/ismerősök hozzáállását, mindemellett nem keresnek kifogásokat(pl.egészségesen élni drága), hanem apránként elérve céljukat, egészségesen tudnak élni.

Úgy gondolom első körben azt kell tisztázni, mert anno én is átmentem ezen, hogy csakis azoknak az embereknek a véleménye érdekelje, akiket feljogosít rá. Sajnos nagyon sok ember van aki a saját sikertelenségét, más emberek befolyásolásával kompenzálja. Ezt ki kell zárni mindenképp, mert minden ember saját magában tudja, hogy mi a fontos számára.

A második dolog, hogy ha egészségesen akar élni, akkor nem fér bele egy sajtburger, vagy egy libazsíros kenyér,vagy bármi ami jólesik. Itt nem arról van szó, hogy túlzásokba esetleg kompenzálásba kell esni, hanem úgy gondolom, hogy egy  “alap” egészséges étrend mellett, lelkiismeretfurdalás nélkül lehet fogyasztani alkalomszerűen.

Mozgás: Nem másokkal kell versenyezni, mindig saját magunkhoz mérjük magunkat. Mozgásnál mindig a rendszerességre ügyeljünk, és esetleg ha elakadnánk, vagy fájdalmat éreznénk ne féljünk szakember tanácsát kérni.

Gondolkodás: Tűzzünk ki célokat életünkben, a tengeren céltalanus hánykódó hajó sose ér a kikötőbe.
De fontos, hogy reálisak legyenek ezek a célok. (Pl.Ne 2 nap alatt akarjunk fogyni.) Tanuljuk meg , a hirtelen hozott döntéseket realizálni.

Lelki béke: Talán ez az egyik legnehezebb dolog, amit a mai napig tanul az ember és főként stressz, illetve valós szituációkban mutatkozik meg leginkább a jelenlét megélése. A lényeg, hogy ne elvont fogalomként kezeljük, mert akkor lehetséges , hogy gondolati síkon megteremtjük, viszont valós helyzetben nem tudjuk alkalmazni.  Fontos tény, hogy forduljunk szeretettel az emberekhez, és próbáljuk beleélni magunkat(nem áldozatszerep keresése) a helyzetbe.

image

Kérdése van? Hozzászólna? Írjon emailt: norbert@kiseri.hu