Véleményem az egészségről

Az elmúlt években nagyon felkapott téma lett az egészségről , mint értékről beszélni, ennek kapcsán nagy örömmel tölt el, hogy egyre többen nem csak beszélnek az egészségről, hanem tudatosan is tesznek érte.

Masszázs Terapeutaként a mozgásszervi működészavarokra, a stressz okozta fájdalmakra van a legtöbb rálátásom.

Amit kijelenthetek, hogy az emberek legalább 70%-a küzd élete során valamilyen mozgásszervi problémával, sőt az y generációt leginkább veszélyeztető probléma.
A mai generáció nagy részénél fő gondot,  a mozgásszegény életmód, és a stressz kezelése okozza. Nem egy huszonéves páciens keres fel , zsibbadással, nyak-illetve hátfájdalmakkal. Ami megfigyelhető még, hogy az idősebb 30-as, 40-es korosztálynál megjelennek a krónikus megbetegedések, és sajnos sokan úgy gondolják, hogy fájdalommal kell leélniük az életüket, holott bizonyos esetekben már egyszeri masszázs kezelés után jelentős életminőség javulása érhető el.  Idősebb korban a mozgásszegény életmódot élő embereknél, tovább romolhat a helyzet.(Ez persze függ az életmódtól, táplálkozástól,folyadékfogyasztástól)

Fontosnak tartom még megemlíteni a stresszt és stresszkezelést, mely minden korosztályt ugyanúgy érint.
Ha lenne lehetőség már az általános iskolában tanítani,szemléltetni kellene, hisz a sikeres életpálya egyik alappillére a problémamegoldása és amint megoldottunk egy problémát csökkent a stressz, sőt sikerélmény is keletkezett, ami újabb és újabb problémákat tesz megoldhatóvá, elkerülve a krízis hullámvölgyeket.

image

Hogy, hogyan lehetünk egészségesek?
A következő bejegyzésemből megtudhatja.

Kérdése van? Tegye fel bátran: norbert@kiseri.hu

A második leggyakoribb hiba, amiért fáj a hátunk

Korábbi bejegyzésemben megemlítettem a könnyű hátsérülés első okát, most a  másodikkal folytatnám, mégpedig a nyújtás(streching) hiányával. Igen, ez a második leggyakoribb, sőt mikor anno súlyzós edzést végeztem, a teremben lévők 75%-ánál kimaradt… Pedig nagyon fontos a levezetésnek ezen ága, hisz edzés után az izmok még melegek , és ennek következtében könnyebb lazítani izomzatunkat.  Sőt segít megelőzni az izomlázat, növeli az ízületek mozgathatóságát, akik rendszeresen végeznek nyújtást azoknál kevesebbszer fordul el sportsérülés és még a stressz hatást is csökkenti.

Milyen nyújtó gyakorlatokat javaslok?

Az alábbi képen vannak olyan gyakorlatok, melyeket ajánlok végezni, viszont itt is fontos a fokozatosság elve.

Természetesen izmaink nyújtásának is van egy optimális időtartama, ami szintünktől függően 15-30 másodperc statikus tartást jelent.

nyújtás-norbi-masszőrAmennyiben feszesnek érzi izmait, és nem sportol, még kiváló lehetőség lehet a masszázs, hiszen a terápia ebben az esetben is, mint fizikai inger éri a szervezetet és az izmok megdolgozása után, a szakember odafigyel megfelelő frissítésre, és a nyújtásra is.

Kérdése van? Esetleg hozzászólna a témához?  Tegye fel bátran: norbert(kukac)kiseri.hu

Jó Egészséget!

Két tipikus hiba és jön a hátfájdalom

Az emberek nagy százalékánál előfordul, az a probléma , hogy még ha mozognak is, akkor is elfelejtenek két fontos dolgot:

Az egyik dolog a megfelelő bemelegítés, mely ízületeink, -és izmaink optimális működésének felkészítéséhez elengedhetetlen, sőt akár a sérülések előfordulásának esélye is jelentősen csökkenhet.  Elmondhatjuk, hogy a bemelegítés a szervezet nyugalmi állapottól való fokozatos átvezetése a terheléses állapotba,

Milyen a jó bemelegítés?

Azt javaslom bemelegítésünket szedjük blokkokra(Ha verseny sportolunk ez különösen fontos) elsőként a biciklis bemelegítést javaslom, de abból is a fekvő változatot.(Nem terheli annyira a derekat). Majd váltsunk a már testnevelés órákról jól ismert gyakorlatokra:

-Kar-, váll,-könyök,-csukló körzés

-törzskörzés

-esetleg fekvőtámaszok
fájdalomcsillapító_módszerKérdése van?  Feltenné? Írjon e-mailt a norbert@kiseri.hu -ra.

U.I: és, hogy mi a második leggyakoribb hiba? Tartson velem és következő bejegyzésemből megtudhatja!

 

 

Hogyan gyógyíthatjuk magunkat?

Az elmúlt hónapokban rájöttem, hogy nagyon sok múlik, azon, hogy hogyan gondolkozunk. Ebben az esetben nem arra gondolok, hogy álszent mosollyal az arcunkon, azt mondjuk, hogy pozitívan gondolkodom és hirtelen egy csapásra elmúlik minden bajunk, mert nem így lesz, sőt csak ártunk magunknak, hanem arra gondolok, amikor belső elhatározásra történik mindez, ezáltal eljutunk a tudatosság kapujába.- Igen, az Isteni eredet mindenkiben benne van, csak már rég elfelejtettük, gondolatainkkal és érzelmeinkkel képesek vagyunk, mind teremteni, mind rombolni.

norbimasszor6

Csak a feltétel nélküli szeretet, adhat megoldást problémáinknak, rá kell jönnünk, hogy minden ami van a világon minket szolgál, és ha az adott pillanatban rossz is, annak is megvan az értelme. Ne vegyük a szívünkre a hétköznapokat, kerüljük a stresszt, gondolatainkat próbáljuk elterelni a zavaró tényezőkről, hisz amíg ezek jelen vannak addig nincs esélyünk az öngyógyításra.

Legyünk tudatosak, és dolgozzunk magunkon, keressük az okokat, hogy mit miért teszünk, és tényleg jó mindez nekünk?

Ne feledjük, hogy először Önmagunknak kell megfelelőt nyújtani, hogy hosszútávon, másoknak és a családunknak is tudjunk megfelelőt nyújtani. Vágjunk bele…

Mennyi alvásra van szükségünk?

A válasz egyszerű, 8-10 óra alvás elegendő az emberi szervezet számára, viszont azt sem mindegy, hogy mikor fekszünk le. Túlterhelt világunkban, már este 9-kor aludnunk kellene, hisz, a központi idegrendszer este 10 és éjfél között piheni ki magát, a máj éjszaka kettő órakor, míg a belek reggel 4 és 6 óra körül. Fontos még megemlíteni, hogy egészségünk megőrzése érdekében érdemes rendszerben gondolkoznunk, tehát próbáljunk hasonló időpontokban étkezni, pihenni, mert csakis így tud megvalósulni a megfelelő pihenés. Érdemes, még azt is megemlíteni, hogy mi van akkor, ha nem tudunk elaludni, vagy esetleg az éjszaka folyamán felkelünk. Nos, ha az elalvás nem megy, a legfontosabb, hogy ne forgolódjunk az ágyban, hanem keljünk fel, olvassunk el kedvenc könyvünkből, vagy kortyoljunk el egy levendulateát, mely hatásos lehet éjszakai ébredés esetén is. Annyit szeretnék, még megemlíteni, hogy próbáljuk meg minimalizálni az este 8 utáni folyadék illetve ételfogyasztást, mert nagyban nehezíti az éjszakai elalvásunkat.

norbi-masszőr-alvás