Hogy harcoljunk a hátfájdalom ellen?

A hátfajdalomtól az emberek 85%-a szenved élete során, stresszes, túlterhelt életmód, nem megfelelő táplálkozás és még sorolhatnám az okokat. De van egy másfajta ok is, ami az egyik legnagyobb ok közé tartozik, az a kifogás a tenni nem akarás. Félreértés ne essék, vannak olyan kivételek , amikor a páciens nem tud tenni a javulása érdekében, de tapasztalataim azt mutatják, hogy az esetek nagyobb részében a lustaság, “egy alkalom kimarad nem a világ vége”, és hasonló “megoldások”  jelentenek kifogásokat a fájdalom elleni csatában.Sajnos ettől nem fog hátfájásunk megszűnni, sőt akár fokozódhatnak is fájdalmaink. Jelen bejegyzésemmel, szeretnék “fegyvert” adni Olvasóim kezébe, mellyel hatásosan megnyerhetik a hátfájás elleni háborút, és gondtalanul élhetnek a mindennapokban, a kifogások elkerülésével.

Hogyan kerülhetjük el a hátfájdalmat?

Fontos, hogy megtanuljuk a helyes testtartást. Már egészen fiatal korban iskolában tanóra keretei között kellene tanulnunk, hogy hosszú távon , mely testtartás a legmegfelelőbb a panaszok, fájdalmak elkerüléséhez.

Amennyiben nem tanultunk,  az alábbi ábra segítségével, könnyen láthatunk mintát:

helyes-testartás-norbi-masszőr

 

És , hogy valósíthatjuk meg a helyes testtartást még felnőtt korban is?

1.Lábainkat térdben 1-1 cm-re rogyasszuk be.

2.Farizmainkat feszítsük meg, majd a medencét kissé toljuk felfelé előre.

3. Húzzuk be és kissé feszítsük be a hasunk, majd emeljük fel mellkasunkat,  és a bordákat ” tárjuk ki”.

4.Vállainkat engedjük le és a lapockától indulva kissé húzzuk hátra.

5.A fejünket emeljük fel, és nyakból engedjük enyhén hátra.

Fontos még a rendszeres sportolás, melyről az iskolás évek után könnyen elfelejtkezünk, és így hátizmaink nem erősödnek megfelelően, ezzel nagy tehernek tesszük ki hátunkat, melyek akár komoly panaszokat is okozhatnak.

Figyeljünk oda a sportra  heti 3-4 óra időt szánjunk magunkra, mert másoknak is csak úgy tudunk megfelelőt nyújtani, ha először magunknak nyújtjuk azt.(Semmi egoizmus nélkül) Járjunk testlazító órákra, csoportos foglalkozásokra, vagy végezzünk súlyzós edzéseket, amennyiben nem vagyunk jártasak egy témában kérjük szakember véleményét, tanácsát.

norbi masszőr masszázs otthon

Ne feledjük, egyenes háttal , rendszeres sporttal, lazító masszázzsal  könnyebben áramlik a testben a vér, és az energia , könnyebbé válik a légzés és az emésztés , nem görcsölnek be a váztartó izmaink, tehermentesül a térd, csípő, lábak és a gerincnek sem kell többet “feleslegesen” dolgoznia.

Bármilyen kérdése van,vagy tanácsra lenne szüksége vegye fel a kapcsolatot velem, vagy foglaljon időpontot saját otthona kényelmében, Online.

Jó egészséget!

A reflexológia nem talpmasszázs

A neten keresgélve sok-sok olyan hirdetésbe, weboldalba botlunk, ahol a talp reflexológiát és a talpmasszázst tudatosan összemosva használják, ezzel megtévesztve az érdeklődőt és eladva egy teljesen más szolgáltatást az egészségmegőrzés jegyében. Sőt a google keresését megnézve több 100 olyan talptérképre lehetünk figyelmesek, ahol bizonyos szervek, szervrendszerek más- más helyen találhatóak.

De akkor hol az igazságA talp reflexológia nem talpunk masszírozását jelenti? A válaszokat bejegyzésemből megtudhatja.

Első körben a talpmasszázs fogalmát szeretném tisztázni, mert igen sokan hivatkoznak arra, hogy ha már talpat masszírozunk, akkor keressük azokat a pontokat. Nos ha masszírozzuk, soha az életben nem fogunk találni pontokat. A hagyományos értelemben vett talpmasszázs a talp svéd masszázsát tartalmazza, ilyenkor 5 fogásnemet alkalmazva egy felsőbb rétegen dolgozunk. Nagyon jó hatása van pihentetésnél, illetve a sarokcsontot, a 1.-es 5.-ös lábközép csontot tudjuk kellemesen masszírozni , ami talán a vendég elalvását is okozza. Fontos megemlíteni, hogy a talpmasszázsnál a fogások kivitelezése végett, vivőanyagot is használunk . Keringés javulás létrejön, érvényesülnek a masszázs pozitív hatásai.

norbi-masszőr-talptérkép

De akkor mi a reflexológia?

“A köznyelvben: Aki már megtanul 4-5 pontot és áttud rajta menni svéd masszázs fogásokkal, az már reflexológus. ”

De ne felületesítsük el mindezt ennyire, mert a reflexológia nem a talp masszázsát jelenti, hanem egy speciális úgymond ideg-inger terápiát. Reflexológia vizsgálat, kezelés esetén szervek, szervrendszerek holografikus leképződési pontjait, zónáit(,mint egy kapcsolótáblát)  stimuláljuk és ami a legfontosabb, hogy bizonyos fokban enyhe fájdalommal járnak.(A terapeuta ebből tud következtetni, az adott szerv, szervrendszer állapotára) Még egy nagy különlegesség, hogy vivőanyagot nem használ, maximum eukaliptusz olajat a pontok, zónák könnyebb fogásának érdekében. A masszázzsal ellentétben a reflexológus 3 fajta technikát alkalmaz a talpon és ezáltal szerveket, izmokat, szegmentumok is elér technikájával.

Amennyiben tetszett a poszt ossza meg másokkal is ne hagyja magát átverni, illetve ha további kérdése van , vegye fel velem a kapcsolatot .

Jó egészséget!

20 perc masszázs elég a szervezetünknek?

Amennyi hely, annyi szokás- tartja a mondás. Sok-sok masszőr, szálloda,wellness részleg, 20 perces masszázs, futószalag munka, egyik kézből a másikba és az eredmény, inkább meg se említem. – Ezek a gondolatok jutnak eszembe egy 15-20 perces masszázsok láttán.

De mi értelme van ennek a nesze semmi, fogd meg jól kezeléseknek?

2 dolog van ami még életben tartja  ezt a rendszert, az egyik az, hogy többet ér, mint a semmi, a másik meg a masszőrök kapzsisága.

norbi-masszőr-masszázs-házhoz

Mit tud csinálni egy masszőr 15-20 perc alatt?

Valójában csak keringést fokozni, frissíteni, vagy relaxálni lehet alkalmas ennyi idő , mivel egy nagyobb izom hatékony,szakszerű  ellazítása 25-35 percet vesz igénybe, vivőanyagtól, erősségtől függően. Egy “igényes” nyújtás 15-25 másodperces, minimum 3 ismétléssel, izmonként oldalanként és még a gyúrásokról, gyöki lazításról nem is beszéltünk.

De akkor miért árulnak még 15-20 perces mobil masszázsokat mindenhol?

Tapasztalataim szerint 1 órás pontos, szakszerűen végzett masszázs képes helyettesíteni(kivétel sport, speciális orvosi indok)  2-3 20perces társát. A masszázs árlistákban csakis azért szerepelnek, hogy a masszőrök azt tudják mondani, hogy 20perc nem volt elég gyere vissza máskor is , és minél jobb ha többször jössz , mert az eredmény annál jobb lesz. Sőt így egy masszőr megengedheti azt is magának, hogy páciense számára első körben nem ad megoldást, csak szeleteket és ezzel mind a masszőr hanyagabb munkát végez, mind a vendég rosszabbul jár.  De számoljunk csak, egy 30perces masszázs átlagára 3500Ft, ha ezt heti 3-al megszorozzuk(az eredményesség érdekében) akkor 10500Ft-ot hagyunk masszőrünknél , viszont ha egy masszőr heti egyszer egy órát masszíroz bennünket eredményesen átlagáron 5000Ft-ért (nem simogatás, hanem problémamegoldás, speciális krém nélkül) , akkor máris 5500-Ft-ot spóroltunk, 20perces “társához” képest.

Ennyit az árakról, az anyagi világról  remélem érthetően közkinccsé tettem a lényeget és az összefüggést. Még egy dolgot szeretnék megemlíteni, ami ehhez a témához kapcsolódik, hogy nálam, Norbi masszőrnél vendégeimnek nem kell aggódni a taxióraként ketyegő időtől, így csakis a pihenésre, gyógyulásra koncentrálhatnak, melyről részleteket az alábbi linkre kattintva találhatnak: http://norbimasszor.hu/husegjutalom/

Jó egészséget!

A legfantasztikusabb hivatás

A masszőr hivatás egyik legszebb oldala az, hogy nap, mint nap van lehetőség tenni mások életének javulása érdekében. A másik pedig a kihívások tömkelege, ami folyamatosan vár ránk, mivel első körben, aki felkeres egy masszázs terapeutát megoldást szeretne a problémájára. Nos így jutunk el az első kezelésig, először még van akiben benne van a bizalmatlanság, van aki , mint új élményt tapasztalja meg a masszázs varázsát. Véleményem szerint az első érintésnél eldől az, hogy kialakul-e az a kapcsolat páciens-és terapeuta között, mely a kezelések menetét és hatékonyságát éppúgy meghatározza. Gyógyítani 1 személy nem képes(“nem játszunk Istent.”), a kezelő éppúgy hozzásegíti a kezelt vendéget életminőségének javulásához, de ez csak akkor történik meg ha a befogadó is nyitott személyiség. Erre egy jó példa, hogy hiába masszíroz egy kiváló terapeuta olyan embert, aki nem szereti ha masszírozzák. Ettől izmai csak még feszesebbek lesznek, nem fog hatni a masszázs.
Viszont amennyiben nyitottak vagyunk az alternatív terápiák iránt, szinte új dimenziók nyílnak meg előttünk. Fejfájásra nem kapszulákat fogunk beszedni, hanem masszőrt hívunk, és nem tüneteket kezelünk hanem terapeuta segítségével az okokat kutatjuk fel.- , mert bizony mindennek oka is van.
norbi_masszőrTerapeutaként tudom, nagy felelősséget viszek a hátamon , tudom, hogy emberek életét változtathatom meg tanácsaimmal, tetteimmel, sőt jobbá tehetem hozzáállásommal. Hiszek benne, hogy a világ, a természet és a modernizáció egyensúlyát kihasználva egy sokkal élhetőbb, sokkal jobb kort képes létrehozni az ember. – Hisz ami nekem természetes, azokat az értékeket akarom elhozni minden egyes ember számára. De nem önző, vagy alantas érdekek miatt, hanem , mert egyszer azt szeretném, hogy ezek az értékek legyenek mindenki számára mérvadóak.

 Jó egészséget!

Nem minden vegán termék egészséges

Állati fehérjét egyáltalán nem tartalmazó vegán étrend követőit általában nem egészségügyi ok motiválja, sokkal inkább etikai vagy ökológiai okok állnak a háttérben, esetleg divatból követik.

Sajnos nem minden tisztán növényi eredetű táplálék egészséges, nem a megfelelő szabályok szerint termesztik és állítják elő ezeket a készítményeket.Főként a hús- és sajtutánzatok egészségtelenek. Ezekben túl sok a zsír és a telített zsírsavak mennyisége, túl sok sót tartalmaznak és tele vannak különféle aromákkal és adalékanyagokkal. Ha ezek nem lennének a fent említett termékekben akkor azok nem lennének finomak és élvezhetőek, tehát nem vennék meg az emberek.
Ezek ellenére elmondható, hogy a vegán és a vegetáriánus étrend egészséges, DE célszerű kerülni ezeket a késztermékeket és ehelyett inkább saját magunk készítsük el az ételeket, és ha van rá lehetőségünk akkor saját magunk által termelt zöldségeket fogyasszunk, esetleg vegyünk biozöldségeket, gyümölcsöket, mivel ezek biztosan káros anyagoktól mentesek.norbi-masszor-vegan-dieta

K2-vitaminnal a csontritkulás ellen

30 éves korunkra érik el csontjaink a csúcscsonttömegüket, ezután a csonttömeg kezd veszteni a sűrűségéből mindenféle tünet nélkül.
A kálcium fontos a csontoknak de önmagában sajnos nem elég. Ahhoz, hogy felszívódjon és beépüljön a csontokba szükség van K2 és D-vitaminra. Ha csak önmagába visszük be a kálciumot, akkor az lerakódik az erekben ezzel növeli az infarktus vagy az érszűkület esélyét – ezért is van szükség a K2-vitaminra.
Ez a vitamin nem csak a felszívódásban, beépülésben és az erek épségének megőrzésében segít, hanem fokozza az új csont képződését és megakadályozza a csontbontó sejtek túlzott működését. D-vitaminnal finom összhangban végzi a feladatát. A csontritkulás megelőzésében a K2 és a D-vitamin egymást erősítő hatását orvosi kutatások is bizonyítják. K2-vitamint megtalálhatjuk a marhahúsban, tejben, vajban, tojásban, de lehet már kapni olyan készítményeket is amelyek ezt a 3 hatóanyagot kombináltan tartalmazzák.

norbi-masszor-k-vitamin

Hogyan töltsük el hasznosan szabadidőnket ősszel és télen?

A hűvösebb idő beköszöntével mi emberek is inkább otthonunk kényelmében, melegében szeretjük kiélvezni szabadidőnk adta lehetőségeket.  Ebben az esetben is előfordulhat,  hogy unatkozunk,  sőt rosszabb esetben egész szabadidőnket számítógép vagy tv előtt töltjük el.  Jelen bejegyzés azokhoz szól, akik tudják, hogy a szabadidő drága kincs, és szeretnék hasznosan, de mégis pihentetően eltölteni, ezáltal csökkenteni a hétköznapok rohanó világának stressz és terhelőhatását.

Amennyiben a téli sportok szerelmesei vagyunk,  könnyű dolgunk van,  viszont ha nem akkor is jól eshet egykis séta,  legyen szó akár a természetben való  kirándulásról,  vagy pedig csak a környéken való esti sétáról, esetleg a kutyasétáltatásról.  Fontos, ha kimegyünk,  rétegesen öltözzünk fel. 

Elment a nyár, vége a strandszezonnak,  vásároljunk konditerem bérletet.  Heti 3-szori edzés nemcsak a testünknek tesz jót, hanem személyiségünket is fejleszti: motiváltabbak,  kitartóbbak leszünk. Amennyiben kezdők vagyunk, ne szégyeljük személyi edző segítségét kérni.

Ha otthon maradnánk:
Amennyiben van családunk egy közös sütés, főzés mindig jól jöhet.  Sőt estéinket társasjátékokkal,  mozi est-tel is eltölthetjük.

A hideg idő beköszöntével az izmaink is sokkal feszesebbek,  csomósabbak. 
Masszázzsal szabadidőnkben is tehetünk egészségünkért . Hívjunk házhoz járó masszőrt,  aki az izomlazításon kívül csodálatos, fűszeres téli illatokkal, aromaterápiás kezeléssel nyújt segítséget,  illetve felüdülést testünk és lelkünk számára.

A legfontosabb dolog,  hogy bármit is csinálunk, végzünk örömünket leljük benne,  hiszen ezektől az apró kis dolgoktól lesz csodálatos és sokszínű az élet.  Amennyiben kérdése vagy további ötletei vannak a tél/ősz – el kapcsolatosan kattintson a http://norbimasszor.hu/kapcsolat/ linkre és vegye fel a kapcsolatot velem. Addig is, jó egészséget!

image

Lábgörcsök megszüntetése és megelőzése

Az izomgörcsöket okozhatja anyagcserezavar (cukorbetegség), kiszáradás, keringési rendellenesség, egyes gyógyszerek mellékhatásai illetve testtartási problémák.
Kiváltó ok azonban lehet a magnéziumhiány is. Kálciumionok hatására az izmok összehúzódnak, magnézium hatására pedig elernyednek – ezért ennek az anyagnak fontos szerepe van az izomgörcsök kialakulásában. Ennek tünete húzó, szúró fájdalom és az érintett izom megkeményedése, többnyire pár percig tart de egyes esetekben akár órákon át is tarthat.
Alkalmazhatunk öngyógyítást is akut esetekben nyújtással és masszázzsal. Hatékony módszer ha az érintett izmot 10-20 másodpercig nyújtjuk majd ezt követően enyhén átmasszírozzuk. A rendszeres masszázs sokat segíthet a görcsök megelőzésében és megszüntetésében.
 norbimasszor-lábgörcs
Fordítsunk figyelmet a megelőzésre is:
1. Testmozgással serkentsük a vérkeringést, de előtte mindenképp melegítsünk be és nyújtsuk az izmainkat.
2. Fogyasszunk sok folyadékot, lehetőleg ásványvizet.
3. Csökkentsük a stresszt.
4. Kálcium és magnézium pótlása.
5. Fogyasszunk minél kevesebb alkoholt.
6. Az érintett izomcsoport rendszeres masszázsa.
Hosszabb ideje tartó, rendszeresen visszatérő izomgörcsök esetén alapos kivizsgálásra kell sort keríteni.

Visszér – nem csak esztétikai probléma

Korábban már írtam a visszérről,  de azóta többen is megkerestek ezzel a problémával, úgyhogy kiegészítettem előző cikkemet még pár hasznos tanáccsal.  Kialakulásában szerepet játszik a mozgásszegény életmód, ülő vagy álló munkavégzés és a mozgás szegény életmód is. Ezek következtében az alsó végtagjainkban megnő a nyomás és kitágítja az ereket, a keringés lelassul és csökken a sejtek oxigénellátása és a bomlástermékek elszállítása. Mondhatnánk úgy is, hogy a vénákban elkezd megalvadni a vér és ez akár trombózishoz is vezethet. Ezért ha elszíneződést látunk és egyre jobban húzódik felfelé a combon forduljunk orvoshoz, számos kezeléssel meg lehet szüntetni a visszerességet.
norbimasszor-visszeresláb

Sajnos a hajlamot nem tudjuk megszüntetni, ezért érdemes odafigyelni a megelőzésre. Összeszedtem néhány pontot amelyek betartásával csökkenthetjük a kialakulás esélyét:

1. Rendszeres testmozgás, ezáltal megszabadulunk a felesleges kilóktól, így lábunknak kevesebb terhet kell viselnie.
2. Magassarkú lábbeli viselése tilos!
3. Járkáljunk mezitláb amikor csak lehet.
4. Polcoljuk fel éjszakára a lábunkat.
5. Sokáig behajlítva tartani a lábat tilos, és soha ne nehezedjünk rá csak az egyik lábunkra!
6. Kerüljük a forró fürdőt és szaunát.
7. Rendszeres hideg lábzuhany.
8. Kerüljük a szűk ruhadarabokat.

Bár könnyen megszabadulhatunk a visszerességtől, az újbóli kialakulás esélyét teljes életmódváltással is csökkenthetjük. Figyeljünk oda táplálkozásunkra, mozogjunk rendszeresen, fogyasszunk sok C és E vitamint.